روز تاریخی برای مهاجم دورتموند؛ رکورد 26 ساله را شکست

روز تاریخی برای مهاجم دورتموند؛ رکورد 26 ساله را شکست

خبرگزاری فوتبالی - هشتم دسامبر 2020 را باید یک روز تاریخی در لیگ قهرمانان اروپا به شمار آورد. یوسفا موکوکو بازیکن دورتموند و یکی از بااستعدادترین بازیکنان حال حاضر فوتبال جهان در حالی که فقط 16 سال و 18 روز سن داشت اولین بازی خود را در دورتموند در لیگ قهرمانان مقابل زنیت داشت و بدین ترتیب به جوان ترین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد و رکورد سلستینه بابایارو که در سال 1994 با 16 سال و 84 روز سن برای اندرلخت بازی کرده بود را شکست.

به گزارش فوتبالی، حالا موکوکو فرصت دارد تا رکورد فاتی به عنوان جوان ترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا را بشکند. اگر موکوکو در یک سال آینده گل بزند رکورد مهاجم بارسلونا که با 17 سال و 40 رو سن در فصل گذشته مقابل اینتر گلزنی کرد را خواهد شکست. بازیکن دورتموند در حال حاضر بازیکن فیکس تیم لوسین فاوره نیست اما جای زیادی برای پیشرفت دارد.

یوسفا یک روز پس از تولد 16 سالگی خود اولین بازی بوندسلیگایی خود را مقابل هرتابرلین انجام داد و رکورد نوری شاهین با 16 سال و 335 روز در زمان اولین بازیش را شکست. در حال حاضر جوان ترین گلزن تاریخ بوندسلیگا، فلوریان ویرتز از لورکوزن با 17 سال و 34 روز است که موکوکو برای شکستن این رکورد هم یک سال فرصت دارد.

موکوکو با وجود سن کمش با شرکت نایکی قرارداد بسته است و به یکی از جوان ترین بازیکنانی تبدیل شده که این شرکت اسپانسرش شده است.

4125