بهترین داور تاریخ فوتبال به انتخاب فرانس فوتبال مشخص شد

بهترین داور تاریخ فوتبال به انتخاب فرانس فوتبال مشخص شد

خبرگزاری فوتبالی - فرانس فوتبال پس از انتخاب تیم برتر تاریخ فوتبال امروز لیست بهترین داوران تاریخ فوتبال با نظر 170 خبرنگار از سرتاسر دنیا را مشخص کرد. پیرلوئیجی کولینا داور سرشناس ایتالیایی که فینال جام جهانی 2002 را سوت زد و بهترین داور جهان بین سالهای 1998 تا 2005 شد، در این لیست قرار دارد. 

به گزارش فوتبالی، فرانس فوتبال در گزارش خود نوشته است:" زمانی که در مورد داوران صحبت می شود، کولینا اولین اسمی است که به ذهن متبادر می شود. این داور اولین قضاوت خود را در سال 1977 انجام داد و در سال 2005 بازنشسته شد که نامش در تاریخ فوتبال ثبت شد."

این داور اهل بولونیا که در سال 1960 متولد شده، 467 بازی انجام داده و در حال حاضر رئیس کمیته داوران فیفا است. کن آستون از انگلیس، میشل واتروت از فرانسه و مارکوس مرک از آلمان در رده های دوم تا چهارم قرار گرفتند. استفانی فراپارت در رده نههم قرار گرفته است. فراپارت اولین داور زن تاریخ است که در بازیهای چمپیونزلیگ مردان قضاوت کرده و بازی یوونتوس و دیناموکیف را قضاوت کرده است.

کولینا با توجه به روش و چهره منحصربفردش سالهاست که نامش در دنیای فوتبال به یادگار مانده است و شهرت زیادی را در دنیای فوتبال کسب کرده است و حالا سالهاست که در پست های مدیریتی فعالیت می کند.


4125