گزارش ویژه/ پس از گرفتن ۱۶ میلیارد تومان، شستا ۴۷ میلیارد تومان دیگر از فدراسیون فوتبال می خواهد!

گزارش ویژه/ پس از گرفتن ۱۶ میلیارد تومان، شستا ۴۷ میلیارد تومان دیگر از فدراسیون فوتبال می خواهد!

پایگاه خبری فوتبالی- با اقدامات قانونی که شرکت شستا برای فروش ساختمان فدراسیون فوتبال انجام داد در جهت انجام تسویه حساب قرض 2 میلیون یورویی انجام داده،‌ فوتبال کشور در آستانه یک فاجعه و یا با زبان دیگر آبروریزی بزرگ قرار گرفته است.

به گزارش فوتبالی، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی اول اعلام کرده بود تنها تا پایان دی ماه برای تسویه حساب از سوی فدراسیون صبر خواهد کرد و اگر پول آنها به صورت کامل به همراه جریمه دیرکرد پرداخت نشود، آن وقت قطعا با حکم دادگاه روال رسمی فروش ساختمان فدراسیون فوتبال انجام خواهد شد.

در این وضعیت اما با دخالت نهادهای بازرسی‌ و وزارت ورزش دیگر امکان ورود به این پرونده و پرداخت پول به هر عنوانی به فدراسیون و شستا را ندارد و خود مدیران فوتبال هم در بدترین شرایط اقتصادی ممکن قرار دارند و معلوم نیست که از چه راهی می خواهند این رقم سنگین را برای جلوگیری از حراج ساختمان به شستا بپردازند. 

اخیرا اما شایعاتی غیر رسمی درباره بعضی از راه های تسویه حساب با شستا شنیده می شود که برای درست یا غلط بودن آن باید منتظر اظهارات رسمی فدراسیون فوتبال باشیم. مثلا در آمد حدود 450 هزار دلاری فدراسیون فوتبال از انتقال علیرضا جهانبخش به برایتون که از طریق مکانیزم مشارکت با پیگیری یک تیم حقوقی به مرحله نهایی دریافت رسیده، ممکن است حداقل پول یک سوم از این بدهی را تامین کند. در شرایط کنونی مقامات فدراسیون در حالی مکاتبه و رایزنی برای دریافت هرچه سریعتر این مبلغ قابل توجه هستند و ممکن است اگر کارهای نهایی دریافت این مبلغ به نتیجه برسد،‌ به محض دریافت این رقم به شرکت شستا داده شود.

گفتنی است پیش از این وزارت ورزش وجوانان 800 هزار یورو از بدهی فدراسیون را به شرکت شستا پرداخت کرده و در حال حاضر حدود یک میلیون و 200 هزار یورو به همراه سود تاخیر پرداخت باید از سوی فدراسیون به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی پرداخت شود.

همان طور که اشاره شد موضوع پرداخت درامد پول جهانبهش به شستا تنها یک شایعه غیر رسمی بوده و همه اهالی فوتبال ایران منتظر شفاف سازی فدراسیون برای ارائه را کار حل بحران شستا و چگونگی تسویه حساب با این شرکت هستند.

فدراسیون فوتبال باید تا پایان سال ۴۷ میلیارد تومان جور کند

دیروز وزیر کار درباره مزایده و حراج ساختمان فدراسیون فوتبال با دوربین واحد مرکزی خبر گفت و گو کرد و خبر داد: "با پادرمیانی وزیر ورزش، قرار شد که فدراسیون فوتبال تا پایان سال ۱۳۹۹ باقی بدهی خود به شستا را بپردازد."

فدراسیون سال گذشته ۲ میلیون یورو با قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان از شرکت شستا قرض گرفته و حالا چون شستا یورو به فدراسیون فوتبال داده، یورو طلب می کند و قیمت یورو به نزدیکی ۳۲۰۰۰ تومان رسیده است. فدراسیون می خواهد معادل ریالی به قیمت سال گذشته را به شستا بدهد اما شستا مطابق چک ۳۱ فروردین ۹۹ که فدراسیون به این شرکت داده است دو میلیون یورویش را تمام و کمال و به قیمت روز می خواهد و حتی قاضی دادگستری هم به نفع شرکت شستا رای داده است. 

این صحبتهای وزیر کار نشان می دهد فدراسیون فوتبال باید باقیمانده بدهی ۶۳ میلیارد تومانی اش به شستا را بپردازد در غیر این صورت در سال ۱۴۰۰ شاهد حراج ساختمان فدراسیون فوتبال خواهیم بود. بر اساس صحبتهای فغانپور مسئول بخش حقوقی فدراسیون فوتبال تا این لحظه ۱۶ میلیارد تومان به شستا از طرف فدراسیون فوتبال داده شده و ۴۷ میلیارد باقی مانده است. آیا فدراسیون فوتبال می تواند تا پایان سال ۴۷ میلیارد تومان جور کند؟

۱۲۳۴