تیم برتر قاره آمریکای جنوبی در یک دهه اخیر؛ جای خالی سوارز

تیم برتر قاره آمریکای جنوبی در یک دهه اخیر؛ جای خالی سوارز

پایگاه خبری فوتبالی - آمریکای جنوبی همیشه خانه برخی از بهترین بازیکنان فوتبال جهان بوده است.

به گزارش فوتبالی، در حالی که فوتبال اروپا تبدیل به معبد بسیاری از ستارگان فوتبال از سرتاسر دنیا شده است اما مفهومش این نیست که بازیکنان با استعداد در جاهای دیگر رشد نمی کنند. در طول تاریخ اسطوره هایی نظیر پله و مارادونا از قاره آمریکای جنوبی ظهور کردند. برزیل پرافتخارترین تیم تاریخ جام جهانی است که ستارگانی نظیر گارینشا، روماریو یا رونالدینیو را به فوتبال دنیا معرفی کرده است. 

حالا فدراسیون بین المللی آمار و تاریخ فوتبال تیم برتر قاره آمریکای جنوبی در دهه اخیر (بین سالهای 2011 تا 2020) را معرفی کرده است چهره هایی نظیر لوئیز سوارز و ادینسون کاوانی جا مانده اند اما طبیعتا مسی و نیمار حضور دارند. تیم برتر یک دهه اخیر در قاره آمریکای جنوبی بدین شرح است: ژولیو سزار، مارسلو، خاویر ماسکرانو، تیاگو سیلوا، دنی الوز، مسی، دی ماریا، کاسمیرو، نیمار، پائولو گررو و سرجیو آگوئرو.

انتخاب گررو بالاتر از ابرستاره ای همچون لوئیز سوارز انتخاب عجیبی به نظر می رسد. در حقیقت سوارز در دو تیم مختلف کفش طلای فوتبال اروپا را برده و طبیعتا شایستگی حضور در این  را داشته است. به هر صورت به نظر می رسد که معیارهایی که برای این انتخاب در نظر گرفته شده ایرادهای بزرگی دارد.

4125