نوتاش رییس هیات فوتبال استان اردبیل: رئیس آینده فدراسیون فوتبال معجزه گر نیست

نوتاش رییس هیات فوتبال استان اردبیل: رئیس آینده فدراسیون فوتبال معجزه گر نیست

پایگاه خبری فوتبالی- تا روز برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال، پایگاه خبری فوتبالی با اعضای مجمع درباره این انتخابات و معیارهای رییس فدراسیون فوتبال برای اداره این فدراسیون، گفت و گو خواهد کرد.

به گزارش فوتبالی، دیروز و امروز گفت و گوهایی با اعضای مجمع داشتیم و حالا خبرنگار فوتبالی با صمد نوتاش رییس هیات فوتبال اردبیل را در خصوص انتخابات فدراسیون فوتبال گفت و گو کرده که در ادامه این گفت و گو را می خوانید.

سوال: به نظر شما رییس جدید فدراسیون فوتبال، باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟
جواب: در اساسنامه فدراسیون فوتبال یکسری خصوصیات عمومی در مورد رییس فدراسیون فوتبال آمده است که باید آن خصوصیت ها را داشته باشد. باید از نظر مدیریتی و مقبولیت ورزشی و سوابقی که داشته مورد قبول مردم و اعضا مجمع باشد.

سوال: هیات رییسه جدید باید متشکل از چه کسانی و با چه خصوصیاتی باشد؟
جواب: اعضای هیات رییسه هم  جایگاه خوبی را در فوتبال کشور باید داشته باشند و به عنوان قانون گذار و نمایندگان مجمع و سیاست گذار فدراسیون فوتبال، بایستی همه خصوصیاتی که یک رییس فدراسیون فوتبال دارد، اعضای هیات رییسه از این شاخصه ها برخوردار باشند.

سوال: به برنامه رای می دهید یا فرد؟
جواب: جلساتی را برگزار می کنیم. برنامه کاندیدا ها را بررسی می کنیم که آیا برنامه هایی که ارائه داده اند عملی است یا نه. باید ببینیم کدامیک از برنامه هایی که از سوی کاندیداها رائه می شود با شرایط موجود قابل اجراست. برنامه هر کاندیدایی که قابل اجرا باشد به او رای می دهیم.

سوال: رسانه ها و برنامه ها و مناظره ها در رسانه ها روی شما اثر می گذارد یا نه؟
جواب: رسانه رکن اصلی تصمیم گیری است. خیلی از اطلاعات از طریق رسانه ها برای شفافیت و روشنگری تاثیر گذار است. رسانه هایی که منصفانه عمل می کنند در تصمیم مجمع تاثیر گذار هستند. بنده به عنوان یک عضو مجمع رسانه ها را دنبال می کنم.

سوال: چالش های پیش رو مثل بدهی سنگین به شرکت شستا، هزینه های سنگین تیم ملی و بدهی به آژانس های هواپیمایی و پرونده ویلموتس و ... دیگر مسایل را رییس جدید باید چطور مدیریت کند؟
جواب: مشکلات بسیار زیاد است و نباید خیلی خوشبینانه به موضوع نگاه کرد که رییس فدراسیونی که می آید تمام مشکلات را بر طرف می کند، نه اینطور نیست. باید همه صبور باشیم تا ابین مشکلات با برنامه و به تدریج مشکلات بر طرف شود. نباید منتظر معجزه باشیم که در چند ماه مشکلات حل شود.

سوال: سوال: آیا فدراسیون برای رییس جدید یک زمین سوخته است یا اینکه می شود دوباره فدراسیون را از همه نظر احیا کرد؟
جواب: واقعیت را باید قبول کرد و مدیران قبلی هم زحمت کشیدند. نباید به فوتبال سیاه و سفید نگاه کرد. منتهی مشکلاتی وجود دارد که باید اعضای مجمع، اعضای هیات رییسه و رییس فدراسیون با برنامه ریزی دقیق این مشکلات را حل کنند. گذشته هر چه چراغ راه است اما نباید زیاد به گذشته و مشکلات نگاه کنیم. رییس فدراسیون فوتبال را نباید به عنوان ناجی و یک معجزه گر تلقی کنیم چون او هم مشکلاتی خواهد داشت. امیدوارم با درایت و به تدریج مشکلات حل شود.

9697