طاهری رییس هیات فوتبال استان اصفهان: به برنامه رای نمی‌دهم به توانایی فردی رای می‌دهم

طاهری رییس هیات فوتبال استان اصفهان: به برنامه رای نمی‌دهم به توانایی فردی رای می‌دهم

پایگاه خبری فوتبالی- تا روز برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال، پایگاه خبری فوتبالی با اعضای مجمع درباره این انتخابات و معیارهای رییس فدراسیون فوتبال برای اداره این فدراسیون، گفت و گو خواهد کرد.

به گزارش فوتبالی، امروز  با رییس هیات فوتبال استان اصفهان در خصوص انتخابات فدراسیون فوتبال صحبت کردیم. 

علی طاهری خودش هم برای حضور در هیات رییسه فدراسیون فوتبال به عنوان نماینده هیات های استانی کاندیدا شده است. 

گفت و گوی فوتبالی با طاهری را بخوانید:

سوال: به نظر شما رییس جدید فدراسیون فوتبال، باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟
جواب: مهمترین رکن این است که از پتانسیل داخلی کشور استفاده کند و همچنین در میادین بین المللی از حیثیت و منافع فوتبال ایران دفاع کند. در حوزه اقتصادی باید فوتبال کمک کنند و نگاه ویژه ای به استان ها داشته باشد. رییس فدراسیون فوتبال همانطوری که به تیم ملی بزرگسالان نگاه ویژه دارد باید به فوتسال و فوتبال ساحلی توجه داشته باشد.

سوال: هیات رییسه جدید باید متشکل از چه کسانی و با چه خصوصیاتی باشد؟
جواب: اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال نباید آدم هایی باشند که بروند در جلسات هیات رییسه هر چیزی که رییس گفت را قبول کنند. باید از فوتبال درک خوبی داشته باشند و در جلسات هیات مدیره در راستای منافع فوتبال ایده داشته باشند نه اینکه هر چه رییس گفت را قبول و فقط مصوبات را امضا کند.

سوال: خودتان به عنوان نماینده هیات های استان ها برای حضور در هیات رییسه کاندیدا شده اید. شما چه برنامه ای دارید؟
جواب: چند سال است در زمینه باشگاه داری کار می کنم و در حوزه فوتبال و فوتسال دغدغه ها را می دانم. برنامه نوشتن کاری ندارد و اما این مهم است که شعارهایی که می دهیم را عملی کنیم. در حوزه های مختلف فوتبال مشکلات فراوانی وجود دارد من هم با اکثر آنها آشنا هستم اگر خدا خواست و اعضای مجمع به من اعتماد کردند انشاالله می توانم تفکراتی که دارم را عملیاتی کنم. امیدواریم که رییس و اعضایی هیات رییسه ای که انتخاب می شوند همسو باشند تا مشکلات فوتبال را مرتفع کنند.

سوال:  به برنامه رای می دهید یا فرد؟
جواب: به برنامه رای نمی دهم، اگر برنامه های کاندیدا عملی نشود فوتبال ایران از اینی که هست بدتر می شود. من به توانایی افراد رای می دهم چون توانایی افراد برای من مهمتر از برنامه است، برنامه را در اینترنت سرچ کنید زیاد است!

سوال: رسانه ها و برنامه ها و مناظره ها در رسانه ها روی شما اثر می گذارد یا نه؟
جواب: نقش رسانه را کسی نمی تواند کتمان کند. ببینید اعضای مجمع نباید حق الناس را نادیده بگیرند. حق الناس فقط پول مردم را خوردن نیست؛ حق الناس این است که رای که داخل صندق می اندازد به نفع فوتبال باشد. نقش رسانه ها هم مثل اعضای مجمع است و باید حقایق را برای اعضای مجمع روشن کند. رسانه ها نقش پررنگی دارند و باید به واقعیت بپردازند.

سوال: چالش های پیش رو مثل بدهی سنگین به شرکت شستا، هزینه های سنگین تیم ملی و بدهی به آژانس های هواپیمایی و پرونده ویلموتس و ... دیگر مسایل را رییس جدید باید چطور مدیریت کند؟
جواب: دوستانی که آمده اند و کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال شده اند، قطعا از مسائل و مشکلات مالی فدراسیون فوتبال اطلاع دارند و توانایی هایی در خودشان دیده اند. زمانی که سرمربیان تیم های ملی دغدغه مالی داشته باشند حتما در کارشان تمرکز کافی را نخواهند داشت و برای برطرف شدن مشکلات مالی باید خون تازه ای در فدراسیون فوتبال تزریق شود اگر این 4 کاندیدا این توانایی را نداشته باشند فدراسیون فوتبال با مشکلات عدیده ای روبرو می شود.

سوال: آیا فدراسیون برای رییس جدید یک زمین سوخته است یا اینکه می شود دوباره فدراسیون را از همه نظر احیا کرد؟
جواب: همه به امید زنده هستیم. اینطور نیست که رییس جدید کارش خیلی سخت باشد چون فوتبال ما پتانسیل خوبی دارد اما مهم است که روز دهم اسفند اعضای مجمع با دور اندیشی و ذهن باز انتخابات را انجام بدهند.

9697