رییس هیات فوتبال استان همدان: فدراسیون فوتبال به یک مجموعه همفکر و همدل نیاز دارد

رییس هیات فوتبال استان همدان: فدراسیون فوتبال به یک مجموعه همفکر و همدل نیاز دارد

پایگاه خبری فوتبالی- تا روز برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال، پایگاه خبری فوتبالی با اعضای مجمع درباره این انتخابات و معیارهای رییس فدراسیون فوتبال برای اداره این فدراسیون، گفت و گو خواهد کرد.

به گزارش فوتبالی، امروز با عباس صوفی رییس هیات فوتبال استان همدان در خصوص انتخابات فدراسیون فوتبال صحبت کردیم.

گفت و گوی فوتبالی را با عباس صوفی بخوانید:

رئیس هیئت فوتبال استان همدان گفت: فدراسیون فوتبال نیازمند یک مجموعه همدل، همفکر و با ارتباطات است که بر اساس برنامه راهبردی بتوانند فوتبال را پیش ببرند.

عباس صوفی در گفت و گو با خبرنگار فوتبالی با اشاره به ویژگی های رئیس آینده فدراسیون فوتبال گفت: رئیس آینده فدراسیون فوتبال باید از خانواده فوتبال و از جنس فوتبال باشد، اهل تعامل با ارکان مختلف فدراسیون مانند باشگاه ها، هیات ها و اهل تعامل با دولت و مجلس که در ورزش تاثیرگذار هستند، باشد.

رییس هیات فوتبال همدان می گوید: تعامل دو سویه بین فدراسیون و ارکان های مختلف به عنوان یک ورزش اثرگذار در کشور بسیار مهم و حائز اهمیت است، مردم در حوزه فوتبال مطالبه گری می کنند و تیم مدیریتی باید اهل تعامل باشند به فکر حل مشکلات فوتبال در حوزه های مختلف از طریق دولت ، مجلس و اصلاح قوانین باشند،  قطعا فدراسیون فوتبال و اداره آن به تعامل با دولت نیاز دارد.

صوفی در ادامه تصریح کرد: افرادی که برای حضور در هیات رییسه فدراسیون فوتبال کاندیدا شده اند، قطعا صلاحیت این کار را دارند که تایید شدند، باید افرادی در هیات رییسه حضور داشته باشند که بتوانند به تدوین یک برنامه راهبردی برای اداره فدراسیون کمک کنند..

رییس هیات فوتبال همدان در ادامه می گوید: برای اداره فوتبال به یک برنامه راهبردی نیاز داریم که یک هدف گذاری 4 ساله داشته باشد و در همه حوزه ها به همه اهدافی که در بخش های مختلف مانند توسعه فوتبال توانمدسازی باشگاه ها،فوتبال پایه، بحث مربیان بحث درآمدزایی فوتبال، حق پخش، فوتبال بانوان، اصلاح قوانین و بحث توجه به هیات ها که یکی از مهمترین ارکان فدراسیون هستند و نقش تاثیرگذاری در فوتبال پایه  ایفا می کنند، مشخص کرده ایم برسیم.

صوفی در ادامه گفت: ما باید به اساسنامه احترام بگذاریم، اساسنامه اساسنامه خوبی است و کمک کرده نفرات بیشتری وارد انتخابات شوند تا حساسیت ها در بین خانواده فوتبال کمتر شود، برخی با واژه و ادبیات فوتبالی و غیر فوتبالی به دنبال ایجاد تفرقه هستند و به نظر من این موضوع مطرح کردنش اشتباه است و  به سایرین که به نوعی در بخش های مختلف برای فوتبال زحمت کشیده اند کم لطفی می شود.

رییس هیات فوتبال همدان در ادامه تصریح کرد: تمام زحمات فوتبال بر عهده هیات های فوتبال در استان ها است ، فوتبال یک پازل است باید به همه احترام گذاشت هم بازیکنان تیم های ملی که افتخار آفرینی کردند و هم زحمت کشان فوتبال در بخش مدیریتی مگر در این پازل می توان نقش هیات ها مربیان و یا بازیکنان فوتبال را نادیده گرفت؟ اداره فدراسیون فوتبال کار سنگین و دشواری است که با همکاری یک تیم مدیریتی باید پیش برود. امیدوارم اعضای مجمع که همه افراد با سواد و با دانشی هستند به یک مجموعه رای بدهند که شاهد پویایی و اثرگذاری بیشتر فدراسیون در مجامع ملی و بین اللمللی باشیم.

صوفی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما به فرد رای خواهید داد یا برنامه گفت: هم فرد مهم است و هم برنامه، شما نمی توانید این دو تا را از هم جدا کنید، شاید یک تیم مشاوره داشته باشید و به شما برنامه بدهد اما توان مدیریتی برای اجرای آن خیلی مهم است.کسی که سکان دار این کشتی بزرگ می شود باید فردی باشد که توان مدیریتی لازم را دارد پس به نظر من باید در انتخابی که انجام می شود هم به فرد و هم به برنامه رای بدهیم.

رییس هیات فوتبال همدان با اشاره به نقش رسانه ها و تاثیر آنها در معرفی کاندیداها گفت: اگر نشست ها و مناظره های کاندیداها با حضور اعضای مجمع که حق رای دارند برگزار شود بهتر است چون این رای یک رای عمومی نیست و انتخابات عمومی که در جامعه برگزار می شود نیست، نقش رسانه ها در تنویر و معرفی کاندیداها قطعا اثرگذار است  نمیتوانیم نقش رسانه ها را منکر شویم، رسانه ها می توانند به معرفی برنامه ها و شناساندن کاندیداها به اعضای مجمع کمک کنند تا اعضای مجمع که انسان های فرهیخته هستند به گزینه ای برسند که عامل توسعه فوتبال باشد و فوتبال ما در همه بخش ها توانمند تر شود.

صوفی با اشاره به مشکلات حال حاضر فدراسیون فوتبال و میراثی که برای رئیس آینده به جا خواهد ماند گفت: با بحثی که این روزها مانند زمین سوخته مطرح می شود مخالف هستم و اصلا چنین چیزی نیست نمی توان زحمات افرادی که تلاش کردند را انکار کنیم، نباید صفر و صد به قضیه نگاه کرد، در دو سال گذشته به دلیل تحریم ها و فضای سخت اقتصادی در کشور اداره فوتبال کار آسانی نبود ، البته در هر تیم مدیریتی به همان اندازه که زحماتی کشیده می شود نواقصی هم وجود دارد امیدوارم تیم جدید با یک برنامه بهتر کار را جلو ببرد. 

7655