روایت ورلد ساکر از قهرمانی بوکاجونیورز در کوپا دیگو مارادونا

روایت ورلد ساکر از قهرمانی بوکاجونیورز در کوپا دیگو مارادونا

پایگاه خری فوتبالی – چندی پیش بوکاجونیورز در رقابت‌های جام دیگو آرماندو مارادونا به قهرمانی رسید. به همین دلیل ورلد ساکر در مقاله‌ای وضعیت بوکا را بررسی کرده است.

به گزارش فوتبالی، پیراهن بازیکنان بوکا یک پیام ساده را حمل می‌کرد:‌«جام شماره ۱۰ در خانه می‌ماند» و منظور چیزی نبود جز قهرمانی در جام دیگو مارادونا توسط تیمی که دیگو در آن بازی کرده. انگار هیچ قهرمان دیگری به این جام جز بوکا نمی‌آمد. باشگاهی که مارادونا در آن ماجراجویی کرده  و درب‌هایش در دوران بیمار مارادونا به معبد عبادت هوادارانش تبدیل شده بود. به همین دلیل پس از مرگ مارادونا جشن‌ها همراه با احساسات بود.

بوکا توانست بنفیلد را در فینال شکست دهد و با درخشش ادوین کاردونا و دیگر بازیکنانش به دومین قهرمانی در ۱۲ ماه اخیر برسد. بوکایی‌ها در مارچ ۲۰۲۰ قهرمان لیگ شده بودند و تمرکزشان لیبرتادورس بود و با بازگشت مربی‌شان آنخل روسو سعی داشتند برای اولین بار از سال ۲۰۰۷ که توسط خود روسو قهرمان شده بودند باز هم این جام را فتح کنند. به دلیل شروع پاندمی این تیم ۶ ماه حتی یک بازی هم انجام نداده بود اما توانست تا مرحله نیمه نهایی لیبرتادورس صعود کند اما در نهایت در دیدار برگشت ۳-۰ به سانتوس باخت و جام را واگذار کرد. چیچو سیرنا، از بازیکنان نسل طلایی اوایل ۲۰۰۰ به انتقاد از بازیکنان پرداخت و اسکار کوردوبا به رسانه‌ها گفت دوست دارد بوکا شبیه به ریورپلاته بازی کند. نکته جالب این جا بود برای سومین سال پیاپی هم بوکا به نیمه نهایی لیبرتادورس رسیده بود و هم ریور اما هر دو حذف شدند. یکی برابر سانتوس و دیگر برابر پالمیراس.

پس از شکست مقابل سانتوس، بوکایی‌ها فشار زیادی برای کسب جام حس می‌کردند. جامی که در واقع برای پر کردن تقویم طراحی شده بود. فدراسیون فوتبال آرژانتینی تعداد تیم‌های حاضر در لیگ سطح اول را در سال ۲۰۱۵ به ۳۰ تیم رساند (که این تعداد به ۲۴ تیم کاهش پیدا کرد) و حالا هم یک جام به نام مارادونا به تقویم اضافه کرد اما مسئولین برگزار مسابقات اعتراض داشتند که ماحصل این همه بازی چیزی جز یک ماز تو در تو نیست.

۳ تیم از ۵ تیم بزرگ آرژانتینی شامل ایندیپندنته، سن لورنزو و ریسینگ در ابتدا ناکام ماندند و سپس ریور حذف شد تا گایاردو بدون جام فصل را به پایان برساند اما بنفیلد شگفتی جام بود.  تیمی که تنها ۷ نفر از ۲۸ نفر عضو آن اهل شهر نیستند و این تیم پر از بازیکنان آکادمی‌ست. آن‌ها تنها ۲ جام در تاریخ داشته‌اند و در فینال بازیکنان‌شان قصد داشتند خود را به بوکا اثبات کنند. بسیاری از تیم‌ها روی به مربیان باتجربه آورده بودند اما برخی هم از گزینه‌‌های جوان استفاده می‌کردند. مانند الدوسیوی که فرناندو گاگو، بازیکن سابق رم و رئال را روی نیمکت داشت.

در نهایت با قهرمانی بوکا، لوچو گونزالز تعداد جام‌هایش را به ۲۹ رساند و حالا پس از مسی دومین آرژانتین پرجام تاریخ است. شایعاتی درباره خداحافظی‌اش از فوتبال شنیده می‌شد اما او امسال هم در بوکا بازی می‌کند و احتمالا پس از پایان امسال در کلاس‌های مربیگری شرکت می‌کند.

1101