چرا راموس شماره خود را به عدد «ده» تغییر داد؟

چرا راموس شماره خود را به عدد «ده» تغییر داد؟

پایگاه خبری فوتبالی - دیروز دهمین سالگرد آغاز جنگ سوریه بود. به خاطر این بحران بیش از 2.5 میلیون کودک از تحصیل بازماندند. به همین خاطر برخی از سفیران یونیسف همچون سرجیو راموس کاپیتان رئال مادرید، پائو گسول بسکتبالیست، فرناندو آلونسو راننده فرمول یک به کمپین Mi10xSiria ملحق شدند و برای یک روز شماره پیراهن معمول خود را تغییر دادند.

به گزارش فوتبالی، ورزشکاران اسپانیایی به کمپین مورد حمایت بنیاد خیریه سازمان ملل متحد برای کودکان ملحق شدند تا از میلیون ها کودکی حمایت کنند که در جنگ سوریه دچار مشکل شدند. در حقیقت این ورزشکاران از روز یکشنبه در صفحات خود در شبکه های اجتماعی توییتر، اینستاگرام و فیسبوک شماره ده را انتخاب کردند که در ابتدا دلیلش را مشخص نکرده بودند اما در روز دوشنبه دلیل این تغییر شماره مشخص شد.

این ورزشکاران بدین ترتیب به کمپین Mi10xSiria ملحق شدند تا مشکلات کودکان در سوریه را یادآوری کنند و به یاد 8.5 میلیون کودکی باشند که به کمک نیاز دارند. بسیاری از این کودکان از نظر ذهنی به شدت آسیب دیده اند و حال و روز خوشی ندارند و به کمک روانشناسان نیازمند هستند.

سرجیو راموس کاپیتان رئال مادرید که در این تیم شماره 4 را می پوشد، تصویری از خودش با شماره 10 منتشر کرد و نوشت:" هرگز این شماره را نپوشیدم اما امروز فرصتی بود که باید این کار را می کردم چرا که امروز دهمین سالگرد شروع جنگ سوریه است، طولانی ترین و احتمالا یکی از دردناک ترین ها در تاریخ معاصر. ده سال آسیب جدی برای میلیون ها دختر و پسر.شما هم به کمپین Mi10xSiria برای  یونیسف ملحق شوید تا بتوانیم کمک های انسانی لازم به بچه های سوریه ای برسانیم."

4125