ترکیه 4-2 هلند؛ شکست لاله‌های نارنجی در قدم اول

ترکیه 4-2 هلند؛ شکست لاله‌های نارنجی در قدم اول

پایگاه خبری فوتبالی - هلند نتوانست در برابر ترکیه به پیروزی برسد. 

به گزارش فوتبالی، در اولین دیدار از رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر، دو تیم ترکیه و هلند از ساعت 21:30 در ورزشگاه المپیک آتاتورک به مصاف هم رفتند. 

دو تیم با ترکیب زیر وارد میدان شدند؛ 

ترکیه: چاکر،سویونجو، کاباک، جلیک، مراش، طوفان، یوکوشلو، کارامان، یازیچی، هاکان چالها‌ن‌اوغلو و بوراک ییلماز

هلند: تیم کرول، کنی تته، ماتیاس دلیخت، دلی بلیند، اوون ویندال، مارتین ده رون، فرانکی دی‌یونگ، میلن، واینالدوم، استیون برهویس و مففیس دیپای

در نیمه اول توپ و میدان در اختیار شاگردان فرانک دی بوئر بود. آن‌ها از همان ابتدا هجومی‌تر از میزبان کار را آغاز کردند، اما این ترکیه بود که در دقیقه 15 توسط بوراک ییلماز به گل اول رسید. هلند بعد این گل، کمی فشار خود را برای به تساوی کشاندن بازی افزایش داد، اما باز هم ترکیه خلاف جریان بازی به گل دوم رسید. بوراک ییلماز از روی نقطه پنالتی خود و تیم ملی کشورش را دو گله کرد تا نیمه اول، با نتیجه 2-0 به پایان برسد. 

در نیمه دوم ترکیه همان ابتدا شوک بعدی را به تیم هلند وارد کرد و هاکان چالهان‌اوغلو تنها یک دقیقه بعد از شروع نیمه، اختلاف را به سه گل رساند. هلند در دقایق 75 و 76 توانست 2 گل را جبران کند. دیوی کلاسن و لوک دی‌یونگ به ترتیب 2 گل هلند را به ثمر رساندند تا امید زیادی برای بازگشت به بازی داشته باشند. امیدواری هلندی‌ها تنها 5 دقیقه ادامه داشت تا بوراک ییلماز در دقیقه 81 حساب کار را 4-2 کند. در دقیقه 90+4 نیز ممفیس دیپای نتوانست پنالتی را تبدیل به گل کند تا شاگردان سنول گونش 3 امتیاز را در خانه نگه دارند. 

4416