چرا در دوران داور ویدیویی گل رونالدو پذیرفته نشد؟

چرا در دوران داور ویدیویی گل رونالدو پذیرفته نشد؟

پایگاه خبری فوتبالی - کریستیانو رونالدو، فوق ستاره پرتغالی باشگاه یوونتوس در بازی تیم ملی کشورش مقابل صربستان و در دقیقه 93 موفق به گلزنی شد اما این گل توسط داور مورد پذیرش قرار نگرفت چرا که تیم داوری معتقد بود که توپ از خط دروازه رد نشده است در حالی که این اتفاق افتاده بود و این مسئله خشم کریستیانو رونالدو را بر انگیخت.

به گزارش فوتبالی، رونالدو از این تصمیم داوری بسیار خشمگین شد اما علت اینکه در دوران داوری ویدیویی چنین گلی مورد پذیرش واقع نمی‌شود این است که در بازی های انتخابی جام جهانی 2022 قطر از داور ویدیویی استفاده نمی‌شود و چنین سیستمی در این بازی ها وجود ندارد. اما چرا خبری از تکنولوژی خط دروازه نبود؟

پاسخ سوال دوم و اینکه چرا تکنولوژی خط دروازه هم در این بازی مورد استفاده قرار نگرفته بود این است که در بازی های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر تنها در ورزشگاه هایی از تکنولوژی خط دروازه استفاده می‌شود که پیش از این هم در آن ورزشگاه ها این تکنولوژی وجود داشته و مورد استفاده قرار گرفته است و در واقع تست های لازم را جهت بهره برداری با موفقیت و تجربه‌ی عملی پشت سر گذاشته است.

در واقع از این گفته ها این نتیجه به دست می‌آید که تکنولوژی خط دروازه در برخی بازی‌ها وجود داشته و در برخی بازی ها وجود ندارد.

به همین دلایل است که در این ورزشگاه که مربوط به تیم ملی صربستان بود نه خبری از VAR بود و نه خبری از تکنولوژی چک کردن خط دروازه و گل رونالدو مورد پذیرش واقع نشد.

1470