صالحی امیری: فدراسیون فوتبال اراده مقاومت مقابل زیاده‌خواهی دیگران را دارد

صالحی امیری: فدراسیون فوتبال اراده مقاومت مقابل زیاده‌خواهی دیگران را دارد

پایگاه خبری فوتبالی- رئیس کمیته ملی المپیک معتقد است فدراسیون فوتبال این اراده را دارد تا با مقاومت مقابل زیاده‌خواهی‌ها، حق میزبانی بازی‌های مقدماتی جام جهانی را به ایران بازگرداند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، سید رضا صالحی امیری امروز (یکشنبه) با حضور در فدراسیون فوتبال و تبریک سال جدید شمسی به مردم عزیز ایران گفت: امیدوارم در سال نو، نگاه نو، تحول، اخلاق‌مداری، همدلی، همنوایی و همگرایی سرلوحه کار ما باشد. در سال جدید ملت بزرگ از این بیماری بزرگ نجات پیدا کند تا لبخند را بر لبان ملت ببینیم و دل ملت ایران شاد باشد.
وی ادامه داد: امروز در فدراسیون فوتبال حضور یافتم تا انتصاب برادر عزیزم را به این سمت تبریک بگویم. امیدوارم با انگیزه، نشاط و جدیتی که دارند، در مسیر پُرمشقّتی که آغاز کرده‌اند، به نتیجه مثبتی منتهی شود. هر چند که در ابتدای راه با مشکلاتی مواجه شدند، اما باور دارم با اراده و انگیزه‌ای که وجود دارد، از این مسیر سخت عبور خواهند کرد.

رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه گفت: فدراسیون این اراده را دارد تا در مقابل زیاده‌خواهی دیگران مقاومت و حق مطلب را استیفا کند. ایران بزرگ در آسیا و جهان به مانند نگینی می‌درخشد و هیچ‌کسی نمی‌تواند چهره تابناک ایران را مخدوش کند. در حوزه فوتبال نیز جامعه ما علاقه‌مند به این رویداد است و میزبانی حق ملت ایران است.

وی ادامه داد: خوشبختانه تلاش‌های وسیعی آغاز شده است که امیدوارم به نتیجه مثبت منجر شود. وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک، وزارت امور خارجه و مجموعه نظام در این مسیر با فدراسیون همکاری خواهند کرد.

صالحی امیری در خصوص تیم ملی امید گفت: در حوزه تیم امید نیز مذاکرات مثبتی داشتیم. قرار است به صورت مشترک همکاری‌های خود را با فدراسیون فوتبال ادامه دهیم. در هزینه‌ها مشارکت داشته باشیم و آن را تقبل خواهیم کرد. از هر نوع حمایتی که می‌تواند به توسعه و موفقیت تیم امید کمک کند، دریغ نخواهیم کرد و این یک رسالت برای کمیته المپیک است.

وی در پایان گفت: فدراسیون فوتبال باید در حوزه بین‌الملل فعال‌تر ظاهر شود. ظهور فعال و اکتیو فدراسیون در عرصه بین‌الملل به منزله دفاع از حقوق فوتبال ایران در عرصه آسیا و جهان است و قدم اول، نحوه مواجهه با پرونده‌ای است که امروز AFC برای ایران ایجاد کرده است. خوشبختانه در مدت کوتاه، رئیس فدراسیون با استراتژی مقاومت و دفاع از حقوق ملت، قدم‌های مثبتی برداشته است. باید دیگران بدانند با رفتار سیاسی و زیاده‌خواهی نمی‌توانند اراده خود را بر ملت تحمیل کنند. برای ایشان و همکاران و مجموعه فوتبال ایران که یکی از کانون‌های اصلی نشاط ملی است، آرزوی عزت و سلامت در سال جدید دارم.

6641