پیش‌بازی منچسترسیتی - دورتموند؛ پپ و رویای صعود آسان

پیش‌بازی منچسترسیتی - دورتموند؛ پپ و رویای صعود آسان

پایگاه خبری فوتبالی – امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه اتحاد، منچستیر سیتی میزبان دورتموند خواهند بود.

به گزارش فوتبالی، تا چندی پیش ادعای خوش‌شانسی پپ در لیگ قهرمانان را می‌شد به سادگی رد کرد اما با توجه به فرم دورتموند پس از مشخص شدن قرعه باز هم این نظریه به جریان افتاد. اشتباه نکنید. نه تنها کیفیت سیتی بر کسی پوشیده نیست بلکه آن‌ها مدعی اصلی قهرمانی در لیگ قهرمانان هستند. مثل سال گذشته که با حذف رئال مادرید همه آن‌ها را یک پای فینال می‌دانستند اما ماجراجویی‌شان آن‌قدر پربار نبود. سیتی در حال حاضر در بهترین فرم خود قرار دارد اما آیا از لحاظ روانی هم می‌تواند طلسم شکنی کند و به مراحل پایانی لیگ قهرمانان برسد.

در سمت دیگر دورتموند ترزیچ کسب سهمیه لیگ قهرمانان هم برای رویا شده. تمام سرمایه فعلی آن‌ها هالند است که امید به درخشش او دارند اما با توجه به عدم حضور دورتموند در لیگ قهرمانان سال آینده (دورتموند با نزدیکترین رتبه دریافت کننده سهمیه ۷ امتیاز فاصله دارد) هالند از این تیم احتمالا جدا می‌شود و احتمالا یک رنسانس برای زردپوشان شکل خواهد گرفت. دورتموند مقبل سویا عالی بود. مخصوصا در آندلوس اما مقابل سیتیزن‌ها که روی زمین فوق‌العاده‌اند کاری سخت در پیش دارند.

پیش‌بینی برد سیتی کاری آسان است اما شاید با توجه به انگیزه هالند معجزه‌ای رخ دهد.

***
آخرین دیدار رسمی ۲ تیم در مرجله گروهی لیگ قهرمانان ۲۰۱۲ رقم خورد. دیدار رفت ۱-۱ مساوی شد و دورتموند دیدار برگشت را در خانه ۱-۰ برد.

۴ بازی اخیر سیتی شامل ۴ برد، ۹ گل زده و صفر گل خورده بوده. جز شکست یک ماه پیش مقابل منچستر، آخرین باخت سیتیزن ها آبان رخ داده. یک آمار فوق العاده.

دورتموند در ۵ بازی اخیر تنها یک برد داشته اما جز دیدار مقابل لاتزیو در تمام دیدارهای خارج از خانه لیگ قهرمانانش برنده شده و حالا یک دیدار خارح از خانه دیگر پیش رو دارد.

***
ترکیب احتمالی منچسترسیتی از نگاه هو اسکورد: ادرسون – زینچنکو – دیاز – استونز – کانسلو – گوندوغان – رودریگو – دی‌بروین – فودن – استرلینگ - سیلوا

ترکیب احتمالی دورتموند از نگاه هو اسکورد: هیتز – آکانجی – چان – هوملز – گوریرو – هازارد – بلینگهام – دلینی - داهود – رویس – هالند

1101