قرنطینه عمومی در گوا؛ دردسر کرونای هندی برای پرسپولیس

قرنطینه عمومی در گوا؛ دردسر کرونای هندی برای پرسپولیس

پایگاه خبری فوتبالی- کادر فنی پرسپولیس با توجه به شرایط به وجود آمده در کشور هند نگران ابتلای بازیکنان این تیم به ویروس کرونا است.

به گزارش فوتبالی،رقابت‌های گروه E لیگ قهرمانان آسیا در شرایطی در حال برگزاری است که وخامت اوضاع در گوا، افزایش آمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کرونا در گوا محل اردوی پرسپولیس نگرانی‌های بسیاری را به دنبال داشته است. 

بیشتر نگرانی یحیی قبل از سفر به هندوستان شرایط قرمز در گوا بود، نگرانی که حالا با بد شدن اوضاع در گوا بیشتر شده و این سوال را مطرح می‌کند که چرا کنفدراسیون فوتبال آسیا با توجه به شرایط این منطقه، حاضر به اعطای میزبانی گروه پنجم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به گوا و کشور هندوستان شده است.

محدودیت در رفت و آمد‌های شبانه، دردسر‌هایی برای تیم‌های حاضر در گروه چهارم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به دنبال داشته، به طوری که پرسپولیسی‌ها برای مواجه نشدن با ساعت محدودیت‌های اعمال شده و جلوگیری از مشکلاتی در این زمینه، تمرینات خود را قبل از ساعت مقرر و زودتر برگزار کردند تا قبل از مصاف با گوا مشکلی در این راستا ایجاد نشود و تأثیری در روحیه بازیکنان نگذارد. 

شاید مهم‌ترین نگرانی برای پرسپولیس و دیگر تیم‌های حاضر در گروه E قرنطینه سراسری باشد که می‌تواند به معنای حبس قرمزها و همگروهی‌هایش در گوا باشد. شهری که روز‌های سختی را به دلیل شیوع بالای کرونا و مرگ و میر ناشی از آن سپری می‌کند، خصوصاً که دو هفته دیگر محدودیت‌ها تمام می‌شود، حال آنکه 6 روز تا پایان مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا زمان باقی است و بعید نیست اگر پیش از پرواز الوحده، الریان و پرسپولیس به کشورهای‌شان، قرنطینه سراسری اعمال شود که اتفاق این شرایط بازگشت شاگردان یحیی و دیگر تیم‌ها به کشورهای‌شان را سخت می‌کند.

البته کاروان پرسپولیس در یکی از لوکس‌ترین هتل‌های شهر گوا اقامت دارد که ورود توریست به این مجموعه بزرگ بلامانع است، اما در حال حاضر با توجه به شیوع جهانی کرونا تعداد توریست‌های حاضر در هتل بسیار اندک است. با این حال مسئولان باشگاه اجازه ورود و خروج به بازیکنان از هتل را نمی‌دهند تا علاوه بر اجرای قوانین کمیته مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، سلامت آن‌ها نیز تا حد ممکن حفظ شود. 

شاگردان یحیی همچنین برای ممانعت از ابتلا به کرونا حق حضور در مراکز خرید را ندارند و باید در اتاق‌های خود بمانند. سختگیری‌های مسئولان پرسپولیس برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تست‌های ۴۸ ساعته آن‌ها که تاکنون مثبت نبوده از ایمنی یاران یحیی تا به امروز خبر می‌دهد.

حالا باید منتظر ماند و دید که در صورت اعمال قرنطینه عمومی ایران اجازه بازگشت و پرواز به کاروان پرسپولیس را می‌دهد یا قرمزها هم مانند الوحده باید تا آرام شدن اوضاع در حبس بماند.

7655