شاهکار گاسپرینی؛ آتالانتای کم‌بضاعت در فکر نایب قهرمانی!

شاهکار گاسپرینی؛ آتالانتای کم‌بضاعت در فکر نایب قهرمانی!

پایگاه خبری فوتبالی – سایت فوتبال ایتالیا در گزارشی نوشته در حالی که باشگاه‌های سوپرلیگی نسبت به هزینه‌ها اعتراض دارند اما پردرآمدترین بازیکن آتالانتای رده دومی در سری آ، تنها ۱.۸ میلیون یورو در سال دستمزد می‌گیرد.

به گزارش فوتبالی، آتالانتا شب گذشته توانست بولونیا را با ۵ گل در هم بکوبد و موقتا به رده دوم برسد. اتفاقی که (حضور یک تیم غیر سوپرلیگی در رده ودوم و شانس بالای کسب سهمیه) با توجه به تساوی یوونتوس و احتمال از دست دادن سهمیه توسط شاگردان پیرلو اهمیت بسیاری پیدا می‌کند.

آتالانتا امسال ادعای قهرمانی نداشت و طبق گفت و گوهایی که گاسپرینی انجام داده یکی از اهداف مهم آن ها پس از حذف از لیگ قهرمانان، کسب سهمیه برای سومین سال پیاپی است. در هر ۲ فصل گذشته که آتالانتا در لیگ قهرمانان حضور پیدا کرده بود آن‌ها  توانستند به مرحله حذفی برسند. سال گذشته آن‌ها حتی تنها تیم ایتالیایی بودند که به یک چهارم لیگ قهرمانان رسیدند.

نکته جالب اینجاست مجموع دستمزد‌های بازیکنان این تیم در فصل گذشته ۳۸.۹ میلیون یورو بوده. اگر می‌خواهید آن را مقایسه کنید باید بدانیم تنها رونالدو در یک سال ۳۱ میلیون یورو دستمزد می‌گیرد. اما در آتالانتا پردرآمدترین دوان زاپاتا و موریل هستند که در سال ۱.۸ میلیون یورو دستمزد می‌گیرند.

دیگرتیم در نیمه بالایی جدول میلان است که در سال ۸۰.۱۵ میلیون یورو دستمزد می‌دهد و اخیرا با زلاتان قراردادی ۷ میلیونی امضا کرده. اینتر در سال ۱۳۲.۱۳ میلیون یورو دستمزد می‌دهد و ناپولی ۱۰۳.۸۵ میلیون. بیشترین دستمزد را هم یوونتوس پرداخت می‌کند. سالی ۲۰۴.۹۶ میلیون یورو.

1101