پایگاه خبری فوتبالی- باشگاه پرسپولیس قصد ادامه همکاری با کارگزار برند خود را در سال جاری ندارد.
به گزارش فوتبالی و به نقل از مهر، باشگاه پرسپولیس پس از چهارمین قهرمانی خود در لیگ برتر و حضور در فینال لیگ قهرمانان سال گذشته آسیا همچنان با مشکل بی پولی دست و پنجه نرم میکند.
مسئولان این باشگاه هنوز پولی بابت تبلیغات محیطی دریافت نکردهاند و پاداشی به عنوان قهرمان در چهار فصل گذشته از سوی سازمان لیگ ایران نگرفتهاند.
از سوی دیگر پرسپولیس به دلیل تحریمهای ارزی نیز نمیتواند پاداش حضور در فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ آسیا را هم دریافت کند.
مسئولان باشگاه پرسپولیس که در سال ۲۰۱۸ توانستند با رایزنیهایی خارج از دایره ورزش، طلب خود را در قالب داد و ستد غیر ورزشی از کنفدراسیون فوتبال آسیا بگیرند و آن را خرج بدهیهای بینالمللی خود و قراردادهای وقت کنند حالا قادر به دریافت آن پول از طریق تجاری نیز نیستند.
مدیران باشگاه پرسپولیس قصد داشتند همچون سال ۲۰۱۸ تحریمها را دور بزنند تا از AFC پول بگیرند اما تاکنون موفق به راضی کردن مسئولان AFC نشدهاند.
همچنین این باشگاه از سال گذشته حق استفاده تجاری از برند خود را به کارگزاری داده است تا آنها برای پرسپولیس اسپانسر بیاورند. کارگزاری نیز با توجه به قرارداد که با باشگاه پرسپولیس به امضا رساند به بندهای مالی قرارداد خود عمل کرد اما سرخها به دلیل بدهی سنگین به بازیکنان و مربیان خارجی خود نظیر برانکو ایوانکوویچ مجبور شدند بخش قابل توجهی از این مبلغ را به این موضوعات اختصاص دهند.
همین موضوع باعث شده تا مدیران فعلی باشگاه پولی برای پرداخت باقیمانده قرارداد فصل جاری اعضای تیم نداشته باشند.
بازیکنان و مربیان پرسپولیس که حدود ۴۰ درصد از قراردادهای خود را دریافت کردهاند خواهان دریافت باقیمانده پول خود شدهاند.
اعتراضی که در اردوی پرسپولیس در کشور هند از سوی سیدجلال حسینی و احمد نورالهی مطرح شد تا آنها به نمایندگی از بازیکنان خواهان حل مشکلات تیم در کوتاهترین زمان ممکن شوند.
جعفر سمیعی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که قبل از این خواهان دریافت پول از کارگزار برند شده بود با مخالفت آنها روبرو شده است تا طرفین در مسیر اتمام همکاری قرار بگیرند.
سمیعی قبل از این هم خواستار فسخ قرارداد با کارگزار شده بود اما شرایط مالی سرخپوشان در اواخر سال گذشته اجازه نداد تا این تصمیم نهایی شود. باشگاه پرسپولیس برای ادامه همکاری با کارگزاری خود نیازمند توافق جدید در پایان اردیبهشت ماه است اما هیچ یک از طرفین نسبت به ادامه این روند رضایت خاطر ندارند تا پروژه اقتصادی دیگری در پرسپولیس خیلی زود با شکست روبرو شود.
سمیعی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در تلاش است با رایزنی اعضای هیأت مدیره بتواند اسپانسرهای جدیدی را برای تبلیغ با اسم پرسپولیس جذب کند تا آنها بتوانند مشکلات مالی جاری سرخپوشان را حل کنند.
4731