گزارش ویژه/ فدراسیون فوتبال و تیم ملی، تنهای تنهای تنها!

گزارش ویژه/ فدراسیون فوتبال و تیم ملی، تنهای تنهای تنها!

پایگاه خبری فوتبالی- فدراسیون فوتبال و تیم ملی در یکی از حساس ترین مقاطع تاریخی قرار دارند.

به گزارش فوتبالی، صحبت درباره مشکلات مالی فدراسیون فوتبال در آستانه رقابتهای حساس مرحله مقدماتی جام جهانی در منامه بحرین به یک داستان تکراری تبدیل شده است. 

مجموعه‌ای که شهاب الدین عزیزی خادم آن را تحویل گرفته است آنقدر از مدیریت قبلی بلایا و اتفاقات بد افتاده است که او را باید بدشانس ترین و بدبیارترین رییس فدراسیون فوتبال در شرایط کنونی نامید. اگر چه رئیس فدراسیون فوتبال قبل از عید توانست حساب فدراسیون فوتبال را که به دلیل بدهی مالی بسته شده بود و مشکلات مالیاتی را حل کند، اما مشکلات مالی فدراسیون بسیار فراتر از چیزی است که عزیزی خادم و معدود کسانی که با خودش به فدراسیون فوتبال برده است، فکر می کردند و همین باعث شده که عزیزی خادم خودش برای حل مشکلات وارد عمل شود. 

حجم مشکلات زیاد است. جدا از ماجرای عجیب بدهی فدراسیون فوتبال به شرکت شستا که باعث شد سند ساختمان فدراسیون و حدود 3 دانگ از سند ملک باشگاه پرسپولیس به نام شستا زده شود، ماجرای شکایت مارک ویلموتس و دستیارانش دغدغه بزرگ دیگر فدراسیون فوتبال است که اگر دادگاه عالی ورزش به سود مربی بلژیکی رای دهد، آن وقت خسارتی بالای 100 میلیارد تومان به فدراسیون فوتبال بخورد و البته کمر فوتبال ملی از این اتفاق خواهد شکست.

در این شرایط که تیم ملی فوتبال به حمایت نیاز دارد، هنوز خبری از حمایت های همیشگی در سالهای گذشته نیست و نگاهی که قبلا به تیم ملی می شد، حالا کمتر وجود دارد یا اصلا وجود ندارد. تیم ملی تنها متعلق به فدراسیون فوتبال نیست و متعلق به همه مردم است و باید از این تیم حمایت شود. در شرایطی که در حساب فدراسیون فوتبال زیر 25 میلیون تومان پول هست، چطور باید انتظار داشت که بتوان تیم ملی خوبی را مهیای 4 بازی در منامه که دو بازی اش سخت است، آماده کرد؟ 

عزیزی خادم به عنوان یک مدیر اقتصادی وصنعتی وارد فوتبال شده و حالا رییس فدراسیون فوتبال است، برای حل مشکلات مالی متعدد مجموعه‌اش، تنها دست بکار شده و دست تنهاست و البته به نظر می رسد تیم ملی هم تنهاست و کسی به فکر این تیم نیست. هر چند نوبخت از طرف دولت قول همکاری داده اما وزارت ورزش و جوانان هم باید علاوه بر کمک دولت به فدراسیون فوتبال کمک کند تا تیم ملی برای حضور در منامه تجهیز شود. کمیته ملی المپیک، دیگر نهادهایی که می توانند به تیم ملی کمک کنند و همچنین کارخانه جات صنعتی و شرکتهای دولتی و نیمه دولتی که تیمداری می کنند و باشگاه دارند باید وارد شوند و به فدراسیون فوتبال کمک کنند تا تیم ملی فوتبال ایران بتواند به مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی و در نهایت به خود جام جهانی صعود کند. 

عدم حضور تیم ملی در جام جهانی، باعث یاس و سرخوردگی بازیکنان و مربیان و اهالی فوتبال و افکار عمومی می شود و یک رکود در فوتبال ملی و باشگاهی به وجود می آورد که ضررش که برای همه است و همانطور که گفتیم رسانه های ورزشی و تخصصی فوتبال هم از این اتفاق ضرر می کنند. 

عزیزی خادم تا کنون هواپیما، هتل و برخی امکانات را با پیگیریهای خودش برای تیم ملی فراهم کرده که در ادوار گذشته روسا هیچ وقت چنین کارهایی نمی کردند. فدراسیون فوتبال آنقدر درگیر بدهی های قبلی و فشارهای مالی و غیرمالی است که رییس جدید حتی فرصت تغییرات را هم ندارد و همه تمرکزش را روی تیم ملی فوتبال ایران گذاشته و خودش همه امور تیم ملی را در دست گرفته است تا نشان دهد که چقدر فدراسیون فوتبال و تیم ملی تنهاست. شاید از نظر برخی چنین کاری عجیب باشد، اما اعتبار فدراسیون فوتبال و تیم ملی در سال گذشته پایین آمده که رییس فدراسیون فوتبال مجبور شده خودش وارد گود شود تا همه به اهمیت تیم ملی و حساسیت وضعیت موجود پی ببرند. اگر این وضعیت ادامه داشته باشد و تیم ملی تنها بماند، نباید توقع صعود از تیم ملی داشت و آن هم آوار این عدم صعود به دیگر آوارهای ویرانه ای که تحویل عزیزی خادم شده است، اضافه می شود. پس از این اتفاق هم توانی برای آواربرداری وجود نخواهد داشت و دود این عدم حمایت و تنهایی فدراسیون فوتبال و تیم ملی به چشمان فوتبال ملی و باشگاهی و هوادارانش می رود. تیم ملی متعلق به همه است و امیدواریم که در روزهای باقیمانده تا رقابتهای تیم ملی در منامه، فدراسیون فوتبال و تیم ملی از تنهایی دربیایند و حمایت های لازم در راه صعود به مرحله بعدی رقابتهای مقدماتی جام جهانی انجام و دیده شود بلکه به صعود به مرحله بعدی رقابتهای مقدماتی جام جهانی و بعد خود جام جهانی 2022 قطر منجر شود!

1111