رقبای بارسلونا برای استخدام ژاوی: تیم ملی برزیل و دورتموند

رقبای بارسلونا برای استخدام ژاوی: تیم ملی برزیل و دورتموند

پایگاه خبری فوتبالی - ژاوی هرناندز از دوشنبه به همراه خانواده اش برای تعطیلات به کاتالونیا رفته است. او پس از فصلی موفق در السد با کسب سه جام حالا با شایعات زیادی مواجه است چرا که گفته می شود که لاپورتا او را برای جانشینی کومان در فصل آینده انتخاب کرده است.

به گزارش فوتبالی، لاپورتا که تجربه موفق استخدام گواردیولا در سال 2008 را به عنوان یک مربی کم تجربه دارد، می خواهد با همان فرمول به سراغ استخدام ژاوی هرناندز برود و شماره 6 اسبق تیمش را به عنوان سرمربی خدمت بگیرد.

ژاوی قراردادش را با السد تا سال 2023 تمدید کرده اما این شرط در قراردادش وجود دارد که اگر بارسلونا به او پیشنهاد بدهد می تواند با پرداخت غرامتی ناچیز راهی نیوکمپ شود که البته مالک السد به او تلویحا گفته است که این پول را طلب نخواهد کرد.

البته ژاوی قبل از تمدید قرارداد با السد پیشنهادهای جذاب دیگری هم داشت. به طور مثال دورتموند به او پیشنهاد قراردادی سه ساله را داده است. زردپوشان پس از اخراج فاوره، هدایت تیمشان را به ترزیچ سپرده بودند و تجربه به کارگیری مربیان کم تجربه نظیر کلوپ و توخل را داشته اند. البته این تنها پیشنهاد به ژاوی نبلود بلکه فدراسیون فوتبال برزیل نیز به او پیشنهاد داده بود تا دستیار تیته در تیم ملی برزیل برای جام جهانی قطر باشد و بعد از جام جهانی نیز سرمربی این تیم شود. ژاوی اما هر دو پیشنهاد را رد کرد چرا که به نظر می رسد اولویتش با بارسلونا است و هیچ بعید نیست که فصل بعد هدایت کاتالان ها را به عهده بگیرد.

4125