10 اتفاق ویژه رویارویی‌های پرسپولیس و ذوب آهن؛ مواظب باش

10 اتفاق ویژه رویارویی‌های پرسپولیس و ذوب آهن؛ مواظب باش

پایگاه خبری فوتبالی- چهلمین رویارویی پرسپولیس و ذوب آهن، فرداشب در فولادشهر برگزار می شود. هیچ تیمی در تاریخ لیگ برتر به اندازه پرسپولیس، دروازه ذوب آهن را باز نکرده و هیچ تیمی هم در تاریخ لیگ برتر به اندازه ذوب آهن به پرسپولیس گل نزده است. 

به گزارش فوتبالی، این 10 خاطره شاید برجسته ترین اتفاق های 39 دوئل قبلی این دو تیم باشد.

* 14 آبان 1381

تیم پروین به عنوان مدافع عنوان قهرمانی همان هفته های ابتدایی برابر ذوب آهن داربینیان زمین‌گیر شد. پرسپولیس 90 دقیقه توپ و زمین را در اختیار داشت ولی به نتیجه‌ای نرسید تا اینکه یک ضدحمله در دقیقه آخر بازی با ضربه امیر وزیری به تور دروازه پرسپولیس رسید و اولین شکست آنها را در لیگ دوم رقم زد.

* 30 خرداد 1384

رویارویی دراماتیک در آخرین هفته لیگ چهارم؛ مهدی رجب زاده دقیقه 38، گل اول ذوب آهن را زد. پرسپولیس دقیقه 80 با ضربه انتظاری به گل مساوی رسید. داسیلوا دقیقه 89 گل دوم ذوب آهن را زد ولی جواد کاظمیان، یک دقیقه بعد کار را بازهم مساوی کرد تا درنهایت ایمان حیدری در سومین دقیقه وقت اضافه، گل برتری ذوب آهن را به ثمر رساند.

* 13 مهر 1386

رونمایی از اولین گل خورده پرسپولیس قطبی در بازیهای خانگی؛ زننده گل را کمتر کسی در آن روزهای لیگ هفتم می شناخت. ذوبی‌ها با جورجویچ و یک تیم کاملا جوان راهی لیگ شدند و در آن تیم، شماره 10 یک ستاره تمام عیار بود و برابر پرسپولیس با یک ضربه زیبا، دروازه میزبان را باز کرد؛ محسن مسلمان.

* 29 آبان 1391

    کامبک درخشان پرسپولیس برابر ذوب آهنی که بازی را 9 نفره به پایان رساند. تیم کاظمی در آزادی با دو گل جلو افتاد ولی اندوخته‌اش را نتوانست حفظ کند و درنهایت با باخت به اصفهان برگشت. در این بازی، آخرین گل مهدی مهدوی کیا با پیراهن پرسپولیس هم زده شد و میزبان با این گل به بازی برگشت و برد.

* 29 مرداد 1394

 یکی از آن گاف‌های مرگبار علیرضا فغانی که البته در لیگ برتر، کم از این اشتباهات نداشت. او برخورد توپ به سینه محسن بنگر را خطای هند تشخیص داد و به سود ذوبی‌ها، پنالتی گرفت. 

همان پنالتی هم گل شد و پرسپولیس در خانه باخت. فغانی برای کامل کردن اشتباهش، یکی، دو دقیقه بعد از اعلام پنالتی، بنگر را از زمین اخراج کرد.

* 26 آذر 1395

پرسپولیس بدون باخت در حال سپری کردن لیگ بودند و هیچ تیمی حریف شان نمی شد تا اینکه گذر تیم برانکو به فولادشهر و ذوب آهن افتاد. بازیکنی که این روزها، یکی از بهترین های پرسپولیس است یعنی احسان پهلوان، آن زمان پیراهن ذوب آهن را به تن داشت و با یک شوت از راه دور، اولین باخت قرمزها را رقم زد.

* 9 اردیبهشت 1396

قهرمانی پرسپولیس یک هفته قبل قطعی شده بود و ذوب آهن بهترین فرصت را داشت تا با شکست دادن قهرمان، خودی نشان دهد و روزهای نه چندان خوبش را بپوشاند. آنها خوب هم جلو رفتند ولی درنهایت بازی 3 بر 3 شد. در رقم خوردن این نتیجه، اشتباه بیرانوند در خروج و ضربه حرفه ای جری بنگتسون، نقش مهمی داشت.

* 10 آذر 1396

 چشم همه لیگ به این بازی بود تا شاید، ذوب آهن و امیر قلعه نویی بتوانند سد راه تیم برانکو شوند و قهرمان شدن پرسپولیس به وقفه بیفتد. اما وقتی داور بازی، سوت پایان را زد، مشخص شد حریف این پرسپولیس، تیمی نیست. سنگین ترین شکست بیرون از خانه قلعه‌نویی در تاریخ لیگ برتر رقم خورد: 4 صفر.

* 17 مرداد 1399

    قهرمانی پرسپولیس قبل از رویارویی خانگی با ذوب آهن قطعی شده بود؛ تیمی که نیم فصل اول را با کالدرون سپری کرد و در نیم فصل دوم، یحیی گل محمدی را روی نیمکتش داشت. جشن قهرمانی اما با ضربه سر وحید محمدزاده خراب شد؛ شکست پرسپولیس که بعد از این بازی، جشن قهرمانی گرفت و تنها باخت گل محمدی روی نیمکت آنها در لیگ نوزدهم.

* 11 دی 1399

نمایش عجیب و غریب حامد لک با اضافه شدن عبدالله حسینی و سعید آقایی، 2 امتیاز مهم را از چنگ پرسپولیس خارج کرد. آنها در خانه با گل امید عالیشاه از ذوب آهن جلو بودند ولی لک به سراغ کارهای همیشگی‌اش رفت و موجبات اخراج سعید آقایی را فراهم کرد و یک دقیقه بعد، ذوب آهن از فضای بدون مدافع چپ پرسپولیس، گل مساوی را زد.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی