حمایت پلاتینی از بنزما: من هم در تیم ملی سرود کشور را نمی‌خواندم

حمایت پلاتینی از بنزما: من هم در تیم ملی سرود کشور را نمی‌خواندم

پایگاه خبری فوتبالی – کریم بنزما علاوه بر حاشیه‌های ایجاد شده بین او و والبوئنا با اتهام عدم وطن پرستی به دلیل نخواندن سرود ملی فرانسه مواجه بوده. پلاتینی اما در این زمینه از بنزما دفاع می‌کند و می‌گوید سرود فرانسه را نخواندن عیب نیست.

به گزارش فوتبالی، میشل پلاتینی در گفت و گو با LCI که آن را سایت وان فوتبال منتشر کرده گفته: در دورانی که ما حضور داشتیم، هرگز سرود La Marseillaise (سرود کشور فرانسه) خوانده نمی‌شد. همه چیز سال ۱۹۹۰ آغاز شد زیرا بازیکنان راگبی آن رامی‌خواندند و این سوال مطرح بود که چرا فرانسوی‌ها نخوانند. پس از آن شروع کردیم به جست و جوی بازیکنانی که این سرود را به دلیل رنگ پوست‌شان نمی‌خوانند. با توجه به این برخی بازیکنان رنگین پوست بودند آغاز کردیم بگوییم که نگاه کنید! او نمی‌خواند. او فرانسه را دوست ندارد! این مسئله غلط است. ما زمانی که  در تیم ملی بودیم این سرود را نمی‌خواندیم و همه‌مان سفید بودیم.

پلاتینی در ادامه افزود: می‌دانید چرا نمی‌خواندیم؟ زیرا به نظر من یک سرود جنگ است. قرار نیست جنگ کنیم. می‌خواهیم فوتبال بازی کنیم. راگبی ورزشی است که بیشتر به جنگ شباهت دارد. اینجا اما متفاوت است و ورزش فوتبال با راگبی فرق دارد. اگر این سرود درباره عشق به کشور بود قطعا آن را می‌خواندم اما این یک سرود جنگ است. این روزها اگر آن را نخوانم شاید از من انتقاد شود اما در آن زمان واقعا برای کسی مهم نبود.

1101