مرتضی فنونی‌زاده: چرا سلمانی به تیم ملی دعوت شده است؟

مرتضی فنونی‌زاده: چرا سلمانی به تیم ملی دعوت شده است؟

پایگاه خبری فوتبالی- پیشکسوت باشگاه پرسپولیس به حواشی پیش آمده بین برادرش و یحیی گل محمدی واکنش نشان داد.

مرتضی فنونی‌زاده مدافع اسبق قرمزها در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری فوتبالی با اشاره به  ماجرای بحثی که میان یحیی گل‌محمدی و مهدی فنونی زاده در فضای مجازی و رسانه ها شکل گرفته گفت: بردار من(مهدی فنونی زاده) بازیکن تیم ملی ایران بوده و سالها برای فوتبال این کشور زحمت کشیده است. انتظار داشتم یحیی رفتار حرفه‌ای‌تری داشته باشد.اینکه سرمربی پرسپولیس به به کار بردن الفاظی مانند شاخ اینستگرامی بخواهد خانواده ما را مورد هجمه قرار دهد درست نیست. مهدی برادر من است و من به نشانه دفاع از خانواده‌ام پاسخ دادم و گفتم بهتر است یحیی تمرکزش روی تیم و مسائل فنی باشد.

پیشکسوت سابق پرسپولیس تصریح کرد:  پرسپولیس در سه جام مشغول رقابت است و اگر سرمربی بخواهد ذهنش را معطوف فضای مجازی و پاسخ به کری‌های هواداری کند که سنگ روی سنگ بند نمی شود. فوتبال با همین کری خوانی‌ها قشنگ است و این کری‌های هواداری نمک فوتبال است اما نباید صحبت ها و اظهارنظرها سبب حمله عده قلیلی به من و خانواده‌ام شود و با به کار بردن الفاظ زشت بخواهند من مرتضی فنونی‌زاده را که 8 سال از عمرم را برای پرسپولیس گذاشتک مورد توهین قرار دهند.

فنونی زاده در ادامه گفت: اگر یحیی سکوت می‌کرد و صحبتی در این باره انجام نمیداد قطعا من این موضوع را مدیریت می‌کردم تا به تیم ضربه ای نخورد. من هم مانند هوادار پرسپولیس روی تیمم تعصب و غیرت دارم و خودم را همیشه یک عاشق پرسپولیس می‌دانم اما نباید با صحبت‌های نابجا کاری کرد که عده‌ای هوادار که تعدادشان انگشت‌شمار است سوابق و زحمات من را در پرسپولیس زیر سوال ببرند.

پیشکسوت پرسپولیس در واکنش به صحبت‌هایی که در چند روز اخیر در رابطه با ارتباط او و مهدی رسول‌پناه مطرح شده بود می‌گوید: از زمانی که عمر مدیریتی رسول‌پناه در باشگاه پرسپولیس به اتمام رسیده بنده هیچ ارتباطی با ایشان نداشته و ندارم و اگر کسی سندی در این باره دارد منتشر کند. ایشان در یک زمان بحرانی به پرسپولیس آمد و به اندازه خودش در این باشگاه زحمت کشید و از جیب خودش هم هزینه کرد. البته این نظر من است که شاید خیلی ها مخالف آن باشند. بنده اگر چند بار به باشگاه رفتم به دلیل طلب یکی از مربیان سابق تیمهای پایه باشگاه در زمان علی پروین بود که در آن زمان اسپانسر و کارگزاری در باشگاه نبود. رفتم تا با ریش سفیدی طلب این مربی را برایش وصول کنم و سایر بحث‌هایی که در این رابطه منتشر شده اصلا صحت ندارد.

مدافع اسبق تیم ملی، درباره فهرست اخیر دراگان اسکوچیچ هم صحب کرده است: با توجه به لیست نفرات دعوت شده احساس می‌کنم اسکوچیچ اصلا لیگ ایران را نگاه نمی‌کند و برای فوتبال داخلی ما ارزشی قائل نیست. به نظر من 70 درصد از شایسته‌ها دعوت شدند اما این لیست می‌توانست با حضور چند بازیکن دیگر از پرسپولیس و استقلال کامل‌تر شود. حداقل دعوت می‌شدند و خط می‌خوردند تا انگیزه‌ای برای بازیکنان لیگ برتری شود.

فنونی‌زاده جدیدترین منتقد اسکوچیچ بابت دعوت جعفر سلمانی به تیم ملی است: کاش آقای اسکوچیچ توضیح می‌داد این بازیکن را بر اساس کدام معیار به تیم ملی دعوت کرده است؟ بازیکنی که در تیم باشگاهی خود بازی نمی‌کند علیرغم داشتن بازیکنان شایسته‌تر در دفاع کناری باید به تیم ملی دعوت شود و فیکس هم بازی کند چون قبلا در صنعت نفت شاگرد آقای اسکوچیچ بوده است. نگرانی من در خط دفاع بیشتر در دفاع کناری و سمت راست است. از دید من بازیکنان شایسته‌تری بودند که می‌توانستند در این مقطع حساس به تیم ملی کمک کنند.

مدافع سابق تیم ملی در ادامه تصریح کرد: در دفاع میانی شایسته‌ها دعوت شدند. شجاع و کنعانی‌زادگان قبلا در پرسپولیس کنار هم بازی کردند و هماهنگ‌تر هستند اما قطعا تجربه پورعلی‌گنجی و بازی خوب مجید حسینی هم می‌تواند به کمک تیم ملی بیاید. همانطور که گفتم به نظر من دفاع راست تیم ملی تنها نقطه ضعف آن است.

فنونی زاده درباره رقبای تیم ملی در مرحله انتخابی جام جهانی این توضیحات را داده است: رقبای اصلی ما در این گروه بحرین و عراق هستدن که به نظر من عراق با توجه به حساسیت بازیهایش مقابل تیم ملی می‌تواند حریف خطرناک‌تری باشد و باید بچه‌ها خیلی مراقب شیطنت بازیکنان عراقی باشند. شاید یکی از مواردی که بازیکنان را اذیت کند گرمای هوا در منامه باشد اما امیدوارم بچه ها در چند روزی که در کیش حضور دارند بتوانند خود را با این شرایط آب و هوایی وفق داده تا در بحرین مشکلی با گرمای وحشتناک منامه نداشته باشند.

بخش آخر صحبتهای باقری درباره اضافه شدن کریم باقری به کادر فنی تیم ملی است: این اتفاق، تصمیم بسیار درستی بود که باقری به تیم ملی اضافه شود تا از حاشیه‌های احتمالی جلوگیری کند همانطور که در پرسپولیس همیشه شاهد این موضوع بودیم که قدرت مدیریت باقری در موارد حساس و بحرانی به کمک تیم آمده است. از دید من کریم باقری باید در زمان کی‌روش به تیم ملی هم اضافه می‌شد.

7655