قطر تعداد تیمهای دوم صعود کننده را به ۵ می رساند؟

قطر تعداد تیمهای دوم صعود کننده را به ۵ می رساند؟

پایگاه خبری فوتبالی- همانطور که جمعه هفته پیش در گزارشی مفصل نوشتیم میزبانی قطر در جام جهانی و صعود اتوماتیک این تیم، ممکن است به سود تیمهای دوم گروههای هشت گانه تمام شود.

به گزارش فوتبالی، قطر به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ به صورت اتوماتیک در آن مسابقات حاضر خواهد بود اما با توجه به آنکه دیدارهای انتخابی جام جهانی حکم انتخابی جام ملتهای آسیا را هم دارد، قطر در مرحله انتخابی شرکت کرده است و به همین دلیل اگر در گروهش اول شود تیمهای دوم به عدد ۵ می رسد اما اگر دوم شود، ۴ تیم دوم به مرحله نهایی رقابتهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود می کنند.

این اتفاق می‌تواند خبر خوبی برای تیم ملی محسوب شود. داستان از این قرار است که  قطری‌ها در گروه پنجم انتخابی جام جهانی، با ۱۶ امتیاز در صدر جدول قرار دارند و اگر این صدرنشینی در پایان بازیهای دور برگشت تثبیت شود، به جای چهار تیم دوم برتر، پنج تیم دوم برتر شانس حضور در مرحله بعدی را پیدا خواهند کرد. این اتفاق در صورت دومی قطر در گروهش هم خواهد افتاد و بهترین تیم دوم پنجم هم به مرحله بعد صعود خواهد کرد.

تحت هر شرایطی تنها در سه گروه، تیم دوم نمی‌تواند خودش را به دور دوم مقدماتی جام جهانی برساند. در مجموع هنوز همه چیز در دست خود تیم ملی است و با چهار پیروزی، صعود این تیم به دور بعدی به عنوان تیم صدرنشین قطعی خواهد شد. با توجه به شرایط جدول سایر گروه‌ها، شاید سه پیروزی و یک تساوی هم بتواند این تیم را راهی مرحله بعدی کند هر چند که بهترین سناریو برای تیم ملی، پیروزی در تمام بازیهایش در بحرین است.

7655