قنبرزاده: فوتبال افغانستان پتانسیل بسیار خوبی دارد

قنبرزاده: فوتبال افغانستان پتانسیل بسیار خوبی دارد

پایگاه خبری فوتبالی- سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال ایران تاکید کرد هماهنگی میان چند فدراسیون و یکصدایی میان آنها می‌تواند روی تصمیم‎ گیری های فوتبال آسیا تاثیرگذار باشد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، منصور قنبرزاده سرپرست دبیرکلی فدراسیون در نشست مشترک با وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک افغانستان، دبیرکل و نواب رییس کمیته ملی المپیک افغانستان گفت: با توجه به پیشنهاد عزیزی خادم برای آغاز همکاری‌های متقابل از طریق برگزاری دیدار دوستانه میان تیم‌های ملی بانوان، ما این آمادگی را داریم که در بخش بانوان همکاری خوبی با فوتبال افغانستان داشته باشیم. البته پتانسیل فوتبال بانوان ایران شامل بخش‌های زیاد دیگری در زمینه مربیگری، فوتسال و داوری است. داور بانوی ایرانی در مسابقات انتخابی جام جهانی فوتسال در بخش آقایان در قاره آسیا سوت زد که این موضوع نشان دهنده سطح بالای داوری ایران در بخش داوری بانوان است.
وی ادامه داد: فوتبال افغانستان پتانسیل بسیار خوبی دارد و از نظرم می‌تواند سرمایه گذاری خوبی در بخش بانوان انجام بدهد. ما نیز آمادگی کاملی برای کمک به پیشرفت فوتبال و فوتسال افغانستان داریم. به هرحال ایران و افغانستان دو کشور دارای ریشه فرهنگی بسیار نزدیک هستند و اشتراک زبان نیز نقطه قوت دیگری در این ارتباط است.
قنبرزاده با اشاره به تاثیرات مثبت امضای تفاهم نامه میان ورزش و فوتبال دو کشور گفت: در برخی موارد نیاز به یکصدایی حس می‌شود. به طور مثال گرفتن میزبانی مسابقات مقدماتی جام جهانی از ایران که به ناحق انجام شد، در صورت هماهنگی میان چند فدراسیون و یکصدایی میان آنها می‌تواند روی تصمیم‎گیری های فوتبال آسیا تاثیرگذار باشد. الان چنین تصمیم ناحقی برای ما پیش آمده است و ممکن است در آینده چنین اتفاقاتی برای فدراسیون دیگری رخ بدهد.
وی در پایان گفت: ارتباطات خوبی از نظر سیاسی میان دو کشور ایران و افغانستان برقرار است که لازم است در ورزش هم بیشتر شود. 

6641