عزیزی خادم: آماده همکاری همه جانبه برای پیشرفت فوتبال افغانستان هستیم

عزیزی خادم: آماده همکاری همه جانبه برای پیشرفت فوتبال افغانستان هستیم

پایگاه خبری فوتبالی- پیشنهاد رییس فدراسیون فوتبال ایران جهت انتقال تجارب ایران به افغانستان با استقبال وزیر ورزش افغانستان و هیات همراهش قرار گرفت.

به گزارش فوتبالی و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، نشست مشترک رییس و سرپرست دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران با وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک افغانستان، دبیرکل و نواب رییس کمیته ملی المپیک افغانستان عصر امروز در دفتر رییس فدراسیون برگزار شد.
در این نشست که دبیرکل کمیته ملی المپیک ایران نیز حضور داشت، عزیزی خادم ضمن خیر مقدم به حاضرین گفت: اشتراکات فرهنگی، اجتماعی و زبانی زیادی بین ایران و افغانستان وجود دارد. فوتبال در افغانستان مانند ایران علاقمندان زیادی دارد و فدراسیون فوتبال ایران این آمادگی را دارد که همکاری همه جانبه‌ای در انتقال دانش و تجربیات را پس از برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال افغانستان داشته باشد.
وی ادامه داد: فوتبال افغانستان در یک دهه اخیر رشد خوبی داشته و ظرفیت بسیار خوبی دارد. برگزاری بازی دوستانه بین تیم‌های ملی فوتبال بانوان اتفاق بسیار خوبی خواهد بود. ما در بخش بانوان هم پتانسیل خوبی داریم. ضمن اینکه در بخش فوتبال پایه نیز متخصصان و مربیان مجربی در ایران داریم که می‌توانند با شما کمک کنند.
رییس فدراسیون فوتبال با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری افغانستان در فوتسال، تصریح کرد: از نظرم در کشور شما نیز رشته فوتسال از بعد افتخارآفرینی جلوتر از فوتبال باشد. به خاطر دارم که دو سال قبل تیم زیر 20سال شما در مسابقات قهرمانی آسیا در تبریز نتایج خوبی کسب کرد و به فینال راه پیدا کرد. فوتسال ایران نیز جایگاه بسیار خوبی در جهان دارد و پیگیر برنامه‌‌های آماده‌سازی برای حضور در جام جهانی است. افغانستان می‌تواند سرمایه‌گذاری و توسعه سریع و مناسبی در فوتسال داشته باشد.
"بازی‌های فوتبال امید به میزبانی تهران همراه با حضور پرشور مردم افغان بود" عزیزی خادم با بیان این جمله افزود: پس از کریکت که می‌دانم از جایگاه خاصی در ورزش افغانستان برخوردار است، رشته فوتبال طرفداران زیادی دارد و امید دارم که با برگزاری انتخابات و مشخص شدن رییس جدید فدراسیون فوتبال افغانستان تفاهم نامه‌ای را برای پیشبرد هرچه بیشتر رشته فوتبال در کشور دوست و هم‌زبان خودمان منعقد کنیم. ضمن اینکه برگزاری بازی‌های دوستانه در بخش بانوان، فوتسال و پایه را برنامه ریزی کنیم. به هرحال فوتبال ایران آمادگی کامل خود را امروز و در این نشست اعلام می‌کند.
وی در پایان خطاب به حفیظ‌‌‌‌‌‌‌‌ اله ولی رحمی وزیر ورزش افغانستان گفت: اینکه افغانستان چنین وزیر ورزش فوتبالدوستی دارد برای فوتبال افغانستان بسیار نویدبخش است. خوشبختانه در ایران نیز وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک حمایت بسیار خوبی از فوتبال به خصوص در آستانه مسابقات حساس دور برگشت انتخابی جام جهانی داشتند که امری بسیار مهم است. 

6641