ایران 3 - هنگ کنگ یک| هنگ کنگ، کینگ کونگ نشد/ کاش گل نمی خوردیم

ایران 3 - هنگ کنگ یک| هنگ کنگ، کینگ کونگ نشد/ کاش گل نمی خوردیم

پایگاه خبری فوتبالی- مصاف تیم ملی ایران و هنگ کنگ با برتری 3 بر یک شاگردان اسکوچیچ به پایان رسید.

به گزارش فوتبالی، در چارچوب دیدارهای هفته ششم گروه C مقدماتی جام جهانی، تیم ملی فوتبال ایران به مصاف تیم ملی هنگ کنگ رفت.

این بازی به طور کاملا یک طرفه دنبال شد و تقریبا در تمامی دقایق این دیدار شاهد برتری تیم ملی فوتبال کشورمان نسبت به تیم حریف بودیم.

بازیکنان هنگ کنگ از همان نخستین دقایق این دیدار بازی کاملا تدافعی را در دستور کار قرار داده بودند و به دفاع اتوبوسی مقابل تیم ملی کشورمان روی آوردند.

اما فشار بازیکنان ایرانی در دقیقه 23 به ثمر نشست و علی قلی زاده گل اول را برای ایران به ثمر رساند و نیمه نخست با برتری یک بر صفر شاگردان اسکوچیچ به پایان رسید.

در نیمه دوم نیز بازی همچنان یک طرفه دنبال شد و حاصل حملات پرتعداد ملی‌پوشان کشورمان به سمت دروازه هنگ کنگ، به ثمر رسیدن 2 گل دیگر بود که توسط وحید امیری (61) و کریم انصاری‌‌فرد (84) به ثمر رسید.

البته بازیکنان حریف نیز توانستند در آخرین دقایق بازی یک حمله موثر به سمت دروازه ایران تدارک ببینند و یکی از گل های خورده شده را جبران کنند.

این نخستین باری بود که تیم ملی هنگ هنگ موفق شد در طول تاریخ رقابت‌ها دروازه تیم ملی ایران را باز کند.

بدین ترتیب ملی‌پوشان کشورمان درنهایت با برتری 3 بر یک این دیدار را به پایان رساندند و 3 امتیاز حیاتی را کسب کردند.

ترکیب تیم ملی ایران

علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، شجاع خلیل زاده، سعید عزت اللهی (58- میلاد محمدی)، علیرضا جهانبخش (58- سامان قدوس)، احمد نوراللهی، مهدی طارمی (69- مهدی ترابی)، وحید امیری، محمد حسین کنعانی زادگان، علی قلی زاده (80- کریم انصاری‌فرد) و سردار آزمون (69- کاوه رضایی)

ترکیب تیم ملی هنگ کنگ

یاپ یونگ، تسوی وانگ، فونگ هینگ، هلیو ژوزه، هانگ یانگ، سانگ مینگ، اور ماتو، دیگو موریر، لئونک کون، چان شینیچی و تانگ کین من

شرح گل

(ویدیو)

(ویدیو)

(ویدیو)

(ویدیو)

 

اخطار

مهدی ترابی (1+90) از ایران

لحظات حساس

دقیقه 2: ارسال علی قلی‌زاده از روی کرنر سمت راست زمین نزدیک بود با اشتباه یاپ هونگ تبدیل به گل شود که دیگو الی توپ را دفع کرد.

دقیقه 3: سانتر احمد نوراللهی از جناح چپ باز هم با دفع اشتباه گلر هنگ‌کنگ و برخوردی که توپ با سردار آزمون داشت، خطرساز شد و به بیرون رفت که البته داور در این صحنه آفساید مهاجم ایران را گرفت.

دقیقه 5: علیرضا جهانبخش نفوذ تند و تیزی از سمت راست محوطه جریمه هنگ‌کنگ داشت که پاس در عرض او پس از برخورد مشکوک به دست هلیو خوزه دفع شد که داور در این صحنه پنالتی اعلام نکرد.

دقیقه 6: پونگ هینگ از مقابل پای مهدی طارمی توپ را زد که در این صحنه هم ملی‌پوشان ایران اعتقاد به خطای پنالتی داشتند که داور اردنی باز هم دستور به ادامه مسابقه داد.

دقیقه 17: ملی‌پوشان ایران با هماهنگی طارمی و آزمون نزدیک بود به گل اول برسند که دفع مدافعان و دروازه‌بان هنگ‌کنگ این اجازه را به آنها نداد.

دقیقه 18: پاس علیرضا جهانبخش از سمت چپ زمین و شوت سرضرب و فنی عزت‌اللهی به تور کنار دروازه هنگ‌کنگ اصابت کرد.

دقیقه 36: بازیکنان تیم ملی ضربه ایستگاهی پشت محوطه هنگ‌کنگ را کوتاه کار کردند که پاس در عرض علی قلی‌زاده و شوت احمد نوراللهی ثمری نداشت و با اختلاف زیاد از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 44: حرکت تکنیکی قلی‌زاده و ارسال پای چپ او با ضربه سر آزمون راهی اوت شد.

دقیقه 46: شوت محکم سردار آزمون از پشت محوطه جریمه روی پاس علیرضا جهانبخش با اختلاف کمی از کنار تیرک عمودی دروازه هنگ‌کنگ به بیرون رفت.

دقیقه 50: پاس در عمق احمد نوراللهی و علیرضا جهانبخش در اختیار یاپ هونگ قرار گرفت.

دقیقه 68: شوت فنی پای چپ و زمینی علی قلی‌زاده از قوس محوطه جریمه توسط یاپ هونگ به شکل ناقص دفع شد که در ریباند شوت سردار آزمون با واکنش دروازه‌بان هنگ‌کنگ به کرنر رفت.

دقیقه 74: ارسال توپ از سمت راست زمین به محوطه جریمه ایران با ضربه سر چونگ وای کئونگ همراه شد که توپ از کنار دروازه به بیرون رفت و خطری نداشت.

دقیقه 86: شوت راه دور احمد نوراللهی با شیرجه بلند توسط یاپ هونگ دفع شد.

برای مشاهده ویدیو خلاصه بازی ایران - هنگ کنگ اینجا کلیک کنید

7474