ایران 3 - بحرین صفر/ انتقام در منامه با هنرنمایی سردار و طارمی/ شاهکار با کیفیت ها در بحرین

ایران 3 - بحرین صفر/ انتقام در منامه با هنرنمایی سردار و طارمی/ شاهکار با کیفیت ها در بحرین

پایگاه خبری فوتبالی- دیدار تیم ملی ایران با بحرین در مرحله دوم انتخابی جام جهانی در شهر منامه، با برتری قاطع تیم کشورمان به پایان رسید.

به گزارش فوتبالی، در نیمه اول این دیدار، شاگردان اسکوچیچ نتوانستند به خوبی از موقعیت های به وجود آمده استفاده کنند و در مقابل نیز بحرین موفق نشد از یک موقعیت که با اشتباه فردی بازیکنان ایران به دست آمد، استفاده کند و این نیمه با تساوی بدون گل به پایان رسید.

اما در همان اوایل نیمه دوم و در دقیقه 54، سردار آزمون موفق شد روی پاس مهدی طارمی تیم فوتبال کشورمان را در این دیدار پیش بیندازد. طولی نکشید تا 7 دقیقه بعد و باز هم روی پاس در عمق مهدی طارمی، سردار آزمون خود و تیم ملی ایران را دو گله کند. در ادامه نیز مهدی طارمی موفق شد گل سوم ایران را به ثمر رسانده و در نیمه دوم با دو پاس گل و یک گل، موقعیت های از دست داده‌ی خود در نیمه اول را به بهترین شکل جبران کند. 

شاگردان اسکوچیچ با شکست دادن بحرین که یکی از دو فینال اصلی تیم ملی ایران در این چند روز حساب میشد، به صعود از این گروه و راهیابی به مرحله اصلی انتخابی جام جهانی در قاره آسیا، بسیار امیدوارتر شدند.

دوشنبه 17 خرداد 1400

مرحله دوم انتخابی جام جهانی در قاره آسیا

ایران – بحرین ساعت 21

ترکیب ایران

علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، احسان حاجی صفی، شجاع خلیل زاده، میلاد محمدی، مهدی طارمی، وحید امیری، محمد حسین کنعانی زادگان، احمد نوراللهی، علی قلی زاده و سردار آزمون.....

ترکیب بحرین

سید محمد جعفر، سید رضا عیسی، ولید الحیام، احمد نبیل، حمد شمسان،  علی حرم، جاسم الشیخ، کمیل الاسود، مهدی حمیدان، محمد مرهون و محمد الرمیحی

شرح گل

ایران یک - بحرین صفر (سردار آزمون دقیقه 54): روی پاس در عمق و زیبای مهدی طارمی، سردار آزمون در موقعیت تک به تک رو به روی دروازه بان بحرین قرار گرفت و با ضربه آرام کنار پای خود، تیم ملی کشورمان را در اوایل نیمه دوم پیش انداخت.

ایران 2 - بحرین صفر (سردار آزمون دقیقه 61): به مانند گل اول، روی پاس در عمق و دقیق مهدی طارمی، سردار آزمون که استارتی سریع زده بود به توپ رسید و پس از جلو افتادن از مدافع بحرین، برای بار دوم در کمتر از 10 دقیقه، دروازه بحرین را باز کرد.

ایران 3 - بحرین صفر (مهدی طارمی دقیقه 79): روی پاس در عرض احمد نوراللهی، توپ در محوطه جریمه به طارمی رسید و او پس از چند مرتبه ناکامی در باز کردن دروازه حریف، بالاخره نام خود را در میان گلزنان این دیدار به ثبت رساند.

کارت زرد

ایران: محمدحسین کنعانی زادگان (45)

بحرین: احمد نبیل (31)/ علی حرم (51)

تعویض ها

ایران: سامان قدوس به جای میلاد محمدی (46)/ سعید عزت‌اللهی به جای وحید امیری (68)/ مهدی ترابی به جای سردار آزمون (73)/ مرتضی پورعلی گنجی به جای محمدحسین کنعانی زادگان (83)/ مهدی قایدی به جای علی قلی زاده (83)

بحرین: الاسواد به جای الملود (62)/ عبداللطیف به جای الشیخ (69)

لحظات حساس

10: روی پاس زیبا و بلند احمد نوراللهی، توپ پشت مدافعان بحرین روی سر مهدی طارمی که از آفساید نیز فرار کرده بود آمد، اما ضربه سر او را دروازه بان بحرین در اختیار گرفت.

11: مهدی حمیدان در جناح راست زمین صاحب توپ شد که ضربه محکم پای چپ او از بالای دروازه ایران به اوت رفت.دقیقه 18: شوت پای چپ راه دور از احمد نوراللهی در میانه راه با دخالت علی حرم تغییر جهت داد و به کرنر رفت.
18: شوت پای چپ راه دور از احمد نوراللهی در میانه راه با دخالت علی حرم تغییر جهت داد و به کرنر رفت.
19: سانتر دقیق علی قلی‌زاده از روی کرنر سمت راست زمین و ضربه سر سردار آزمون را ولید الحیام در محوطه 6 قدم با ضربه سر دفع کرد تا دروازه بحرین باز نشود. 

20: علی قلی‌زاده با حرکت تکنیکی در سمت راست محوطه جریمه بحرین موقعیت خطرناکی به‌وجود آورد که پاس رو به عقب او شوت محکم پای راست زمینی احسان حاج‌صفی را محمد جعفر در دو مرحله جمع کرد تا سردار آزمون در ریباند گلزنی نکند.

27: ضربه ایستگاهی سمت راست زمین برای بحرین را محمد مرهون به شکل عجیبی زد که در ادامه دفع توپ نه چندان خوب از مدافعان تیم ملی توپ را به مهدی حمیدان رساند که ضربه بیرون پای این بازیکن از کنار دروازه رد شد.

30: پاس در عمق وحید امیری از میانه زمین و شوت محکم مهدی طارمی را محمد جعفر در دو مرحله در اختیار گرفت.

40: نزدیک بود دروازه تیم ملی روی ضربه محمد الرمیحی باز شود که شوت نه چندان خوب او و دفع بیرانوند را در ادامه و مقابل دروازه خالی، محمد مرهون نتوانست استفاده کند تا ضربه بغل پای او به سمت اوت را گلر تیم ملی ایران در اختیار بگیرد.
45+2: ارسال احسان حاج‌صفی از روی ضربه ایستگاهی میانه زمین و ضربه پشت سر مهدی طارمی از کنار دروازه بحرین عبور کرد. 

47: شوت روی پای سامان‌قدوس از پشت محوطه جریمه را محمد جعفر جمع کرد.

58: پاس در عمق چشم‌نواز سامان قدوس را مهدی طارمی برای سومین بار در این بازی نتوانست استفاده کند و شوت محکم او با اختلاف زیادی از بالای دروازه بحرین به اوت رفت.

73: سه دریبل چشم‌نواز سامان قدوس و پاس این بازیکن برای علی قلی‌زاده را او با ضربه فنی از بالای دروازه بحرین به بیرون زد.

82: ارسال زیبای علی قلی‌زاده با پای چپ با ضربه سر سعید عزت اللهی از کنار تیرک عمودی دروازه بحرین به اوت رفت.

88: مهدی قایدی در سمت چپ محوطه جریمه مهدی طارمی را صاحب توپ کرد که او با عبور از گلر بحرین از زاویه بسته مجدداً توپ را به قایدی برگشت داد که شوت محکم زمینی این بازیکن از کنار دروازه راهی اوت شد.

....

6641