گزارش آماری/ چند عدد جالب از بازی ایران با بحرین؛ برای اولین بار!

گزارش آماری/ چند عدد جالب از بازی ایران با بحرین؛ برای اولین بار!

پایگاه خبری فوتبالی- بحرین تنها 45 دقیقه برابر تیم ملی دوام آورد و در نیمه دوم خیلی زود برابر زوج آزمون طارمی، دستهایش را به نشانه تسلیم بالا برد.

به گزارش فوتبالی، این برای اولین بار بود که تیم ملی در خانه بحرین موفق به پیروزی می‌‎شود. مرور چند عدد و آمار و ارقام درباره این بازی خالی از لطف نیست.

604: طلسم بالاخره شکست و بیرانوند درون دروازه تیم ملی بعد از 604 روز کلین شیت کرد. آخرین بار برابر کامبوج در 18 مهر 1398 بود که بیرانوند درون دروازه تیم ملی ایستاد و گل نخورد. او برای ثبت کلین شیت شماره 25 در دروازه تیم ملی تا روز بازی با بحرین صبر کرد. حالا بیرانوند تنها به 11 کلین شیت دیگر نیاز دارد تا به صدر جدول این آیتم در تاریخ تیم ملی برسد که دراختیار مهدی رحمتی است با 35 بار بسته نگه داشتن دروازه.

100: 5 بازی و 5 برد برای دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی؛ او همچنان به این مسیر بدون باختن و امتیاز از دست دادن ادامه می دهد. 3 برد برابر ازبکستان، بوسنی و سوریه در بازیهای دوستانه رقم خورده و 2 برد دیگر در مقدماتی جام جهانی در رویارویی با هنگ کنگ و بحرین. تیم ملی در این 5 بازی، 13 گل زده، 2 گل خورده و 3 بار کلین شیت کرده است.

2: بحرین با وجود اینکه با پسوند «گربه سیاه» برابر تیم ملی شناخته می شود ولی در این چند سال اخیر، آمار خوبی برابرمان نداشته است. آنها در 7 رویارویی آخرشان برابر ایران تنها 2 گل زده‌اند.

1: برای اولین بار تیم ملی موفق به شکست دادن بحرین در خانه این تیم شد. اولین بار در سال 2001 در خانه بحرین به زمین رفتیم و 3 بر یک باختیم. 5 بار دیگر هم به خانه بحرین رفتیم ولی هرگز موفق به برد نشدیم تا نوبت به این بازی رسید و بالاخره طلسم شکسته شد.

3: ایران در مقدماتی جام جهانی تبدیل به رقیبی تاریخ ساز برای بحرین شده است. سنگین ترین شکست بحرین در بازیهای مقدماتی جام جهانی برابر ایران بوده در شبی که با 6 گل به تیم ملی فوتبال به سرمربیگری کارلوس کیروش در آزادی باخت. سنگین ترین شکست خانگی بحرین در مقدماتی جام جهانی هم برابر ایران رقم خورد همین دیشب رقم خورد. شبی که احمرپوشان بحرینی، مغلوب دبل آزمون و گل طارمی شدند.

17: بیستمین کشوری که سردار آزمون با پیراهن تیم ملی موفق به باز کردن دروازهاش زد، بحرین بود. مهاجمی که حالا به آمار درخشان 36 گل در 54 بازی ملی رسیده است. آزمون با این دبل، تعداد گلهایش در مقدماتی جام جهانی را به 17 گل رساند که فقط کمتر از دو بازیکن دیگر است: علی دایی که 35 گل در مقدماتی جام جهانی زده و کریم باقری با 28 گل.

گزارش از علیرضا خطبیی/ پایگاه خبری فوتبالی