معرفی تیم‌های یورو ۲۰۲۰/ گروه D: چک

معرفی تیم‌های یورو ۲۰۲۰/ گروه D: چک

پایگاه خبری فوتبالی – به زودی رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ آغاز می‌شود و تیم‌ها به مصاف حریفان خود می‌روند.
به گزارش فوتبالی، نشریه فور فور تو در ویژه‌نامه یوروی خود به بررسی تمام گروه‌ها و تیم‌ها پرداخته که خواندن آن خالی از لطف نیست.

چک
آن‌ها برای یک حضور موفق پس از فینال سال ۹۶ به انگلیس برمی‌گردند تا با ترکیبی پایدار و شناور و انتظاری کم بتوانند بدرخشند.

یاروسلاو سیلهاوی، سرمربی چکی‌ها هم از جمله کسانی است که از عقب  افتادن یورو سود برده. در سالی که گذشت ولادیمیر کافول در اسلاویاپراگ خوب بوده و توماس سوچک در وستهم خیر‌ه‌کننده ظاهر شده. در همین حین پاتریک شیک، بهترین مهاجم چک هم که در رم نمایش‌های ناامیدکننده‌ای داشت فصل گذشته در لایپزیش عالی بود و با ۱۳ گل در ۲۹ بازی امید را در دل هواداران تیم ملی زنده کرد.  آدام هلوزک، وینگر جوان تیم اسپارتاپراگ هم در ۱۲ ماه گذشته پیشرفتی فوق‌العاده داشته و توانسته در ماه سپتامبر اولین حضورش در تیم ملی را در لیگ ملت‌ها تجربه کند. این بازیکن ۱۸ ساله البته دچار مصدومیت شد و تا ماه مارچ دور از میادین بود اما حالا فرصت یافته تا با رسیدن به آمادگی کامل در ترکیب چک بدرخشد.

همیشه درباره چکی‌ها گفته می‌شود این تیم تیمی بر اساس نمایش‌های فردی بنا نشده. حتی در دورانی که پاول ندود در آن حضور داشت و پس از یورو ۹۶ بزرگترین جابه جابه آن فصل را صورت داد. این تیم بیشتر بر پایه ترکیبی متعادل و سازماندهی دفاعی خوب نتجه گرفته.

شاگردان سیلهاوی پس از نمایش‌های خوب در لیگ ملت‌ها حالا انتظارات را از خود می‌دانند. آن‌ها در مرحله مقدماتی انگلیس را شکست دادند و در لیگ ملت‌ها هم بالاتر از اسکاتلند قرار گرفتند. فوتبال آن‌ها زیبا نیست اما شکست دادن آن‌ها کاری سخت است. این مسئله را از تیم‌هایی که مقابل سوچک قرار گرفته‌اند بپرسید.

معرفی تیم‌های یورو ۲۰۲۰/ گروه D: چک


سرمربی: یاروسلاو سیلهاوی
آرام و محترم. این سرمربی ۵۴ ساله تیم ملی کارل یارولیم را تغییر داده. او از سال ۲۰۱۸ سرمربی چک است و غرور را به تیم برگردانده.

بازیکن کلیدی: توماس سوچک
تا یک سال پیش ممکن بود کنار سوچک از پاتریک شیک هم به عنوان ستاره یاد شود اما پس از نمایش‌های بی‌نظیر سوچک باید او را ستاره کلیدی چک دانست. این بازیکن ۲۶ ساله تمام زمین را پوشش می‌دهد و اخیرا در مارچ اولین هت‌تریکش را انجام داده.

نقطه قوت: روحیه‌شان را دستگم نگیرید که این بار با بلوغ تاکتیکی و سازماندهی عالی ترکیب شده. آن‌ها در ضربات شروع مجدد خوب هستند و همه چیز در کنار هم نوید یک تیم خوب را می‌دهد.

نقطه ضعف: آن‌ها خیلی گل دریافت نمی‌کنند اما مدافعین وسط قدرتمندی ندارند. دنی جیمز کوتاه قامت در ماه مارچ بالاتر از توماس کالاس ضربه سر زد و باعث پیروزی ولزی‌ها شد و این مسئله نشان می‌دهد مدافعین این تیم پتانسیل اشتباهات مرگبار را دارند. مخصوصا مقابل مهاجمین سرعتی چون هری کین. هم گروهی چکی‌ها.

پیش‌بینی فور فور تو
: رسیدن به مرحله یک هشتم نهایی ممکن است. احتمالا آن‌ها در گروه سوم می‌شوند و به مرحله بعد می‌رسند اما بعید است از یک هشتم هایی بالاتر بروند.

1101