معرفی تیم‌های یورو ۲۰۲۰/ گروه D: اسکاتلند

معرفی تیم‌های یورو ۲۰۲۰/ گروه D: اسکاتلند

پایگاه خبری فوتبالی – به زودی رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ آغاز می‌شود و تیم‌ها به مصاف حریفان خود می‌روند.

به گزارش فوتبالی، نشریه فور فور تو در ویژه‌نامه یوروی خود به بررسی تمام گروه‌ها و تیم‌ها پرداخته که خواندن آن خالی از لطف نیست.

اسکاتلند
اگر کسی فوتبالی ملی را رقابتی بی‌ربط خواند به او بگویید مصاحبه رایان کریستی را شبی که اسکاتلند به انتظار ۲۳ پایان داد مشاهده کند.

برای ۱۰۶ ثانیه ستاره سلتیک تمام تلاش خود را با وجود خستگی زیاد انجام داد و با اشک‌هایی جاری روی زمین افتاد. حتی سنگ‌دل‌ترین هوادار اسکاتلند هم نمی توانست خود را کنترل کند و اشک نریزد. پس از مدت‌ها آن‌ها به یک رقابت مهم رسیدند.

بازی مقابل صربستان را باید شب «اسکاتلند» نامید. شاگردان استیو کلارک از اعتماد به نفس خوبی برخوردار بودند. نمایش اسکاتلندی‌ها و گل کریستی برای موفقیت کافی به نظر می‌رسید اما یوویچ گل تساوی را در وقت‌های تلف شده به ثمر رساند تا اسکاتلندی‌ها با ترس مواجه شوند. بازی به وقت اضافه کشیده شد. صربسستان جمله می‌کرد اما اسکاتلندی‌ها مقاومت می‌کردند و در نهایت در ضربتا پنالتی با مهار ضربه میتروویچ، اسکاتلند برنده شد و به یورو رسید.

فوتبال شاید نتواند شکست‌های مهم زندگی و فداکاری‌ها را درست کند ما درمیان کم‌اهمیت‌ترین چیزها، مهم‌ترین است. برای یک شب کریستی و دوستان یک هدیه با ارزش به مردم کشورشان دادند.

آن بازی باعث شد اسکاتلندی‌ها نهمین بازی بدون شکست‌شان را پشت سر بگذارند که اتفاقی بی‌سابقه در ۴۴ سال اخیر بود. کلارک گفته: دوران سختی برای همه بود. درباره آوردن خنده روی لبان همه صحبت می‌کردیم و امیدوارم اندکی به این کار عمل کرده باشیم.

اسکاتلندی‌ها در راه رسیدن به یورو درس های‌شان را یاد گرفتند و به بازیکنان جوان‌ و کم نام و نشان فرصت درخشش در صحنه اول فوتبال را داده‌اند. آن‌ها آماده خودی نشان دادن هستند و مصاحبه کریستی نمایانگر این اتفاق بود.

معرفی تیم‌های یورو ۲۰۲۰/ گروه D: اسکاتلندسرمربی: استیو کلارک
او وست برومویچ را به بالاترین رتبه تاریخ‌شان در لیگ برتر رساند و ردینگ را به اولین فینال در جام حذفی در ۸۸ سال. پایان انتظار ۲۳ ساله اسکاتلند هم دیگر هنر اوست.

بازیکن کلیدی: اندی رابرتسون
این تابستان، در ماجرای پر فراز و نشیب اندی رابرتسون ثبت خواهد شد و نقشی مهم خواهد داشت. او به دلیل جثه‌اش از آکادمی سلتیک بیرون رانده شد اما پس از بازی در دسته سوم و تلاش حالا در تیم ملی حضور دارد. او بازوبند کاپیتانی اسکاتلند را با آرامش خیال به راحتی بر بازو خواهد بست.

نقطه قوت: خط هافبک این تیم کیفیت خوبی دارد. استوارت آرمسترانگ از ساوتهمپتون (که البته شاید در ترکیب اصلی نباشد) جان مک‌گین از استون ویلا و اسکات مک‌تامینی (که احتمال دارد در خط دفاع بازی کند) در اوج هستند و این خبری خوب است.

نقطه ضعف: آن‌ها مهاجم گلزن ندارند. دایکس از کوئیزپارک رنجرز توانایي‌های خوبی دارد اما خود را به عنوان یک گلزن قهار اثبات نکرده است. لی گریفیت هم حتی نتوانست در لیست ۲۵ نفره اسکاتلند در ماه مارچ حضور داشته باشد.

پیش بینی فور فور تو: آن‌ها احتمالا یک برد مقابل انگلیس کسب می‌کنند و مقابل چک شکست می‌خورند. تکلیف آن‌ها در یک دیدار مرگ و زندگی مقابل کروواسی مشخص می‌شود.

1101