عددی بازی/ چند عدد از بازی با کامبوج؛ این «مهدی»های بوشهری

عددی بازی/ چند عدد از بازی با کامبوج؛ این «مهدی»های بوشهری

پایگاه خبری فوتبالی- برد 10 گله برابر کامبوج درحالی رقم خورد که تیم ملی در بازی رفت و با حضور مارک ویلموتس روی نیمکتش به این رقیب 14 گل زده بود.

به گزارش فوتبالی، این برد 10 گله اما باعث شد بوشهری های تیم ملی، رکوردهای ویژه ای را خلق کنند؛ مهدی طارمی به بازی ملی شماره 50 رسید و مهدی قایدی به رکوردی عجیب و غریب برای زدن یا ساختن گل. در ادامه عددهای جالبی از این بازی را می خوانید: 

50

  مهدی طارمی بازی ملی پنجاهمش را در مقابل تیم ملی کامبوج برای تیم ملی فوتبال ایران انجام داد. او در این بازی و در غیاب سردار آزمون، به عنوان مهاجم اصلی بازی کرد و بین دو نیمه تعویض شد. طارمی در 50 بازی ملی اش، 24 گل زده و 9 پاس گل داده است. او می توانست دیروز گل 25 هم را بزند که اسکوچیچ اجازه نداد و ضربه پنالتی را به عزت اللهی داد تا او توپ را به دیرک افقی دروازه کامبوج بکوبد. 

5

  برد 10 بر صفر برابر کامبوج، پنجمین پیروزی قاطع تاریخ تیم ملی بود. بهترین برد تاریخ فوتبال ایران، پیروزی 19 بر صفر برابر گوام است در مقدماتی جام جهانی 2002 و در دیداری که به میزبانی تبریز برگزار شد. پس از آن بازی، برد 17 گله برابر مالدیو در مقدماتی جام جهانی 1998، برد 14 گله بازی رفت برابر همین کامبوج و برد با 11 گل برابر سریلانکا در مقدماتی یکی از دوره های المپیک قرار دارد تا به بازی پنجم یعنی برد با 10 گل برابر کامبوج برسیم. برخی طرفداران تیم ملی توقع داشتند دیروز تیم ملی بتواند بیش از 20 گل هم به کامبوج بزند که نصف این نتیجه اتفاق افتاد.

8

  با وجود اینکه تیم ملی برابر کامبوج، 10 گل زد ولی تنها یک بازیکن توانست بیشتر از یک گل بزند: کاوه رضایی دبل کرد. با توجه به اینکه یکی از گلهای ایران را هم بازیکن کامبوج وارد دروازه خودی کرده بود، تیم ملی در این بازی 8 گلزن مختلف داشت. سابقه نداشته چنین اتفاقی برای تیم ملی در طول تاریخ بیفتد و 8 بازیکن مختلف برای تیم ملی گل بزنند.

20

  در بازی برابر کامبوج و طبق تصمیم اسکوچیچ، فرصت بازی به امیر عابدزاده رسید و بیرانوند جایی در ترکیب اصلی داشت. با احتساب بازیهای رسمی، بیرانوند بعد از 20 بازی پیاپی جایی در ترکیب اصلی نداشت. این نیمکت نشینی باعث شد تا بیرانوند به رکورد 29 بازی رسمی پیاپی ابراهیم میرزاپور و 23 بازی متوالی مهدی رحمتی نرسد. بازی رسمی قبلی ایران بدون بیرانوند، رویارویی با سوریه در مقدماتی جام جهانی 2018 بود که سوشا مکانی، دروازه بان تیم ملی بود.

16

  مهدی قایدی برابر کامبوج از دقیقه 56 وارد زمین شد و در این فرصت 34 دقیقه ای همه کار کرد: گل زد، پاس گل داد و موفق به گرفتن پنالتی شد. حالا مجموع دقایق حضور قایدی در ترکیب تیمی ملی به 67 دقیقه رسیده است و او در این مدت کم که حتی به اندازه یک بازی کامل نود دقیقه ای فوتبال هم نیست، آمار درخشانی را ثبت کرده شامل 2 گل‏، گرفتن یک پنالتی و دادن یک پاس گل بوده است. او در هر 16 دقیقه، برای تیم ملی یا گل زده یا ساخته و این کیفیت بالای مهدی قایدی را نشان می دهد.

6

ششمین حضور دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی و ششمین برد. مرد کروات بدون توقف و از دست دادن امتیاز به مسیرش ادامه می دهد. تیم ملی با او در این بازه زمانی 22 گل زده، 2 گل خورده و 4 بار کلین شیت کرده است. این بهترین نتیجه برای یک سرمربی تیم ملی پس از انقلاب بوده است. البته قبل از انقلاب اوفارل توانسته بود در هفت بازی، هفت بار پشت سر هم بازی را ببرد.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی