خبر ویژه/ تیم ملی در دوحه از حریفانش در مقدماتی جام جهانی 2022 میزبانی می‌کند!

خبر ویژه/ تیم ملی در دوحه از حریفانش در مقدماتی جام جهانی 2022 میزبانی می‌کند!

پایگاه خبری فوتبالی- به احتمال بسیار زیاد تیم ملی در کشور قطر از حریفانش در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی میزبانی خواهد کرد.

به گزارش فوتبالی، همانطور که پیش از این نوشته بودیم، کنفدراسیون فوتبال به دلایل مختلفی از جمله تحریم های بانکی و مالی و گمرکی، عدم همکاری شرکای تجاری ای اف سی با صدا و سیمای ایران، کرونا و در نهایت مجهز نبودن ورزشگاههای ایران به سیستم کمک داور ویدیویی، تصمیم گرفت تا اطلاع ثانوی به تیم های ملی ایرانی در رده های سنی مختلف و تیم های باشگاهی ایرانی ندهد. البته ای اف سی اعلام کرده به کشورهای میزبان، کمک می کند تا هر چه زودتر به وی ای آر مجهز شوند.

البته ایران تنها کشوری نیست که امکان میزبانی از حریفانش را ندارد و سوریه و عراق هم به خاطر شرایط کشورشان مثل جنگهای داخلی و جنگ با گروههای تکفیریو شبه داعش، مجبورند در کشوری دیگر میزبان حریفانشان باشند و باید کشور دیگری را به عنوان میزبان بازیهایشان به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی کنند.

ظاهرا فدراسیون فوتبال عراق بین انتخاب اردن یا قطر مردد است. قطعا اردن امکانات فوتبالی قطر را ندارد منتهی عراقی‌ها از بازی در این کشور خاطره خوبی دارند و توانستند تیم ملی ایران را در دور رفت مرحله دوم انتخابی جام جهانی، در اردن شکست دهند. اگر اردن وی ای آر داشته باشد مطمئنا عراق به میزبان شدن در این کشور فکر می کند.

سوریه هم بین سه کشور امارات و اردن و قطر تردید دارد و درباره ایران هم احتمالا قطر یا امارات میزبان بازیهای تیم ملی خواهند بود. 

روی کاغذ، احتمال اینکه تیم ملی بازیهایش را در قطر برگزار کند، بیشتر از انجام بازیهای این تیم در امارات است. تنها دلیل اینکه فدراسیون فوتبال به معرفی امارات به عنوان میزبان بازیهایش به AFC فکر کرده، حضور طرفداران تیم ملی در ورزشگاه است و در امارات، تیم ملی می‌تواند روی حضور طرفدارانش در ورزشگاه حساب باز کند منتهی با توجه به اینکه رابطه ایران با قطر بسیار بهتر از رابطه ایران با امارات است، این احتمال را باید بسیار جدی گرفت که بازیهای تیم ملی در کشوری برگزار شود که میزبان جام جهانی 2022 خواهد بود. ضمن اینکه در همان تاریخ های بازیهای مقدماتی خود امارات درگیر رقابتهای تیم ملی خودش است پس میزبانی امارات از تیمهای ایران و عراق و سوریه بالا نیست مگر اینکه سود ویژه ای به فدراسیون این کشور برسد. 

نکته قابل توجه اینکه اگر عراق و سوریه هم قطر را به عنوان میزبان بازیهایشان معرفی کنند، آن وقت باید دید کنفدراسیون فوتبال آسیا چه تصمیمی درباره این موضوع خواهد گرفت و همینطور نظر خود فدراسیون فوتبال قطر چه خواهد بود و چه هزینه ای را از تیمها طلب خواهد کرد. مطمئنا با توجه به نرخ ارز، هزینه حضور کاروان ایران زیاد خواهد بود. 

از طرف دیگر هنوز مشخص نشده که هزینه برگزاری بازیها در قطر به عهده فدراسیون فوتبال ایران خواهد بود یا اینکه AFC هزینه سفر و اسکان تیم ملی و حریفانش در این کشور را پرداخت خواهد کرد اما مطمئنا عمده هزینه‌ها بر عهده فدراسیون فوتبال ایران خواهد بود.

1984