توضیح ترابیان؛ چرا میزبانی را به تیمهای ایرانی نمی‌دهند

توضیح ترابیان؛ چرا میزبانی را به تیمهای ایرانی نمی‌دهند

پایگاه خبری فوتبالی- رئیس اسبق کمیته روابط بین الملل فدراسیون درباره از دست رفتن میزبانی تیم ملی و تیمهای باشگاهی ایران توضیح داد.

به گزارش فوتبالی، عباس ترابیان در تیرماه سال ۱۳۹۸ به همراه علی کفاشیان رئیس پیشین فدراسیون به مدت پنج سال از فعالیت در فوتبال محروم شد. این محرومیت به دنبال ابهامات پرونده معروف به شرکت mp-silva برای حق پخش تلویزیونی ۳۱۶ هزار دلاری چهار بازی تیم ملی در مقدماتی جام جهانی بود.

کفاشیان و ترابیان بلافاصله به کمیته استیناف شکایت کردند و پروسه دادخواهی آنها نزدیک به یک سال طول کشید. در نهایت کمیته استیناف محرومیت کفاشیان را به یک و ترابیان را به سه سال کاهش داد اما ترابیان به محرومیت سه ساله خود اعتراض دارد و اعاده دادرسی کرده است.

ترابیان در خصوص آخرین وضعیت پرونده‌اش در کمیته استیناف اظهار داشت: حدود یک سال پیش اعاده دادرسی دادم اما هنوز جوابی نگرفته و تماسی با کمیته استیناف نداشته‌ام. فکر می کنم به خاطر کرونا و اتاق کوچکی که کمیته استیناف در اختیار دارد، جلسات این کمیته به سختی برگزار می‌شود.

وی در مورد احتمال بازگشتش به فدراسیون فوتبال گفت: صحبت‌هایی انجام شد اما قراری با کسی نگذاشتیم و چیزی جدی نشد.

ترابیان که سالها در بخش بین‌الملل فدراسیون فوتبال و استقلال کار کرده، در مورد اینکه چرا کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی را به تیمهای ایرانی نمی‌دهد، توضیح مفصلی داد: مشکل اساسی ما این است که آدم‌هایی که بتوانند به خوبی از حقوق فوتبال و فوتسال دفاع کنند، نداریم. نداشتن فردی که جایگاه خوبی در ای اف سی داشته باشد و از حق فوتبال ایران دفاع کند، باعث شده که در بسیار مواقع حقمان را ندهند. در ای اف سی اینطور است که حق و حقوق کشورها را به راحتی نمی‌دهند و باید در آنجا حق را با تسلط بر زبان انگلیسی گرفت. 

وی ادامه داد: من 14 سال در کمیته فوتسال ای اف سی عضو بودم و خوب می دانم چه شرایط و جوی در آنجا حاکم است. باید خوب و مسلط صحبت کنی و به قوانین اشراف کامل داشته باشی تا حقت را بگیری. من با شخص خاصی کاری ندارم اما در ای اف سی کسانی را می خواهیم که به کار مسلط باشد و مطالبه‌گری کند.

9697