همه ستارگان کره برای دیدار انتقامی مقابل ایران

همه ستارگان کره برای دیدار انتقامی مقابل ایران

پایگاه خبری فوتبالی - سرمربی کره جنوبی باید بین حال و آینده این تیم یک توازن منطقی ایجاد کند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، فدراسیون فوتبال کره جنوبی پس از پایان جام جهانی 2018 روسیه، مسئولیت هدایت تیم ملی این کشورش را به پائولو بنتو سپرد. ماموریت این مربی رساندن کره جنوبی به جام جهانی برای دهمین مرتبه متوالی است.

حذف در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا 2019 برای کره جنوبی ناامید کننده بود اما بر اساس ارزیابی های صورت گرفته، تیم حاضر در آن رقابت ها می تواند برای سال های سال فوتبال کره را بیمه کند. آنها در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی 2022 با تیم های لبنان ، کره شمالی ، ترکمنستان و سریلانکا هم گروه بودند.

شاگردان بنتو کار خود را با پیروزی دو بر صفر در خانه ترکمنستان آغاز کردند. سپس با 8 گل سریلانکا را در هم کوبیدند و در بازی سوم در خانه لبنان با نتیجه مساوی بدون گل متوقف شدند. در دور برگشت، آنها 5 بر صفر از سد ترکمنستان گذشتند و سپس با نتیجه ای مشابه سریلانکا را شکست دادند. در دیدار حساس با لبنان در هفته پایانی دور گروهی، کره ای ها، لبنان را دو بر یک شکست داده و با 16 امتیاز و مقتدرانه راهی مرحله نهایی مقدماتی شدند.

بنتو برای موفقیت در دور نهایی مقدماتی ابراز لازم را دارد. این شامل حال و آینده فوتبال کره می شود. هونگ میون سون، کاپیتان تیم ملی کره جنوبی که یکی از ستاره های حال حاضر تیم تاتنهام انگلیس به شمار می رود، امید اول بنتو است. هوانگ یوی جو (باشگاه بوردو فرانسه)، جائه سونگ لی (باشگاه هولشتاین کیل آلمان) دیگر ستاره های سرشناس کره هستند. آنها در کنار برندگان بازی های آسیایی 2018 جاکارتا نظیر هوانگ هی چان (سالزبورگ)، هوانگ این بوم (ونکوور) و کیم مین جائه (پکن گووان) کره جنوبی را به یک تیم مستحکم و قابل احترام تبدیل کرده کرده اند.

البته در تیم ملی کره جنوبی ستاره های دیگری هم حضور دارند که نمی توان به راحتی از کنارشان عبور کرد؛ لی کنگ این (والنسیا) ، نایب قهرمان جام جهانی زیر 20 سال 2019 که در لهستان برگزار شد. او با وجود سن کم با کسب توپ طلای جام جهانی زیر 20 سال، انتظارات را از خود بالا برده است. لی یونگ (هیوندای) ، هونگ چول (سوون سامسونگ) و لی دونگ کیونگ (اولسان هیوندای) هم از ستاره های کی لیگ هستند که با اضافه شدن به لژیونرهای شاخص، کره جنوبی را به تیمی آینده دار در فوتبال آسیا تبدیل کرده اند.

ایجاد هماهنگی و توازن بین حال و آینده فوتبال کره جنوبی و استفاده هوشمندانه از ستاره های شاغل در اروپا و لیگ کره جنوبی، بالاترین خواسته فوتبال کره از بنتو است؛ این مربی ابزارهای خوبی در اختیار دارد و باید با افزودن افکار تاکتیکی خود به آن، کره را جهانی کند. صعود به جام جهانی 2022 اما نمی تواند هدف اصلی کره ای ها باشد. فوتبال کره جنوبی برای رسیدن به دور حذفی جام جهانی هم برنامه دارد.

کره جنوبی در گروه اول مقدماتی جام جهانی 2022 جدی ترین رقیب تیم ملی فوتبال ایران به شمار می رود. شاگردان بنتو به غیر از ایران که رقیبی سنتی برایشان محسوب می شود، باید برای رسیدن به قطر با تیم های لبنان، امارات، عراق و سوریه هم به رقابت بپردازند.

1470