گزارش ویژه/ باشگاه پرسپولیس در محاصره 1000 پرونده حقوقی!

گزارش ویژه/ باشگاه پرسپولیس در محاصره 1000 پرونده حقوقی!

پایگاه خبری فوتبالی- آنطور که مشخص است باشگاه پرسپولیس بیش از 1000 پرونده در نهادهای مختلف دارد که درسالهای گذشته و در تقریبا سه دهه انباشته شده است.

به گزارش فوتبالی، باشگاه پرسپولیس در چند ماه اخیر روزهای سختی را به‌لحاظ پرونده‌های حقوقی پشت‌سر گذاشته که اکثر این پرونده‌ها را شکایت‌های بین‌المللی تشکیل می‌داد که یا مربوط به بازیکنان و مربیان گذشته این تیم می‌شد و یا پرونده‌هایی از جمله شکایت النصر عربستان که هنوز در دادگاه کاس باز است، محرومیت عیسی آل‌کثیر که البته باز گذراندن دوران محرومیت و پرداخت جریمه مالی بسته شد و همچنین شکایت باشگاه گوای هند بود که در جریان رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا مطرح و باعث شد تا قرمزها روزهای شلوغی را در بخش حقوقی خود تجربه کنند. حکم این پرونده هم صادر شده و پرسپولیس باید 17500 دلار پرداخت کند و البته پس از دوران کرونا به انجام یک بازی بدون حضور تماشاگر در لیگ قهرمانان آسیا محکوم شود.

این اتفاقات در شرایطی رخ داد که باشگاه فاقد حضور معاون حقوقی در مجموعه‌اش بود و تنها امیرساعد وکیل که از زمان مدیریت محمدحسن انصاری‌فرد در باشگاه همکاری خود را با قرمزها آغاز کرده بود، به‌عنوان مشاور حقوقی پرونده‌های داخلی و خارجی این باشگاه را هدایت می‌کرد که البته او هم به ‌دلیل برخی از مشکلات و اختلاف نظرها با مدیران باشگاه سال گذشته از سمت خود کناره‌گیری کرد تا پس از مدت‌ها پرسپولیس یک معاون حقوقی رسمی را در کنار خود تجربه کند. 

باشگاه پرسپولیس که این روزها با مدیریت ایمان حسین پور در بخش حقوقی و در سکوت خبری کار خود را پیش می برد موقعیت بسیار سختی را از نظر تعداد پرونده های حقوقی تجربه می‌کند و حالا علاوه بر بررسی قرارداد کارگزار این باشگاه، باید پرونده های حقوقی زیادی را هم حل و فصل کند، پرونده هایی که گفته می شود تعداد آن ها بیش از 1000 پرونده است!

باشگاه پرسپولیس پرونده‌های حقوقی گوناگونی را از گذشته تا کنون داشته است که هر یک به دوره های مختلف مدیریتی این باشگاه مربوط می شود، این باشگاه در فیفا، کنفدراسیون آسیا و دستگاه‌ قضایی کشور دارای پرونده است که بخشی از آنها در بخش تحقیقاتی و مقدماتی، تعدادی از پرونده ها در بخش بدوی و تجدید نظر و برخی از آنها هم به حکم علیه این باشگاه انجامیده است.

در حال حاضر مهم ترین طلبکار پرسپولیس در مقطع کنونی گابریل کالدرون و دستیارانش هستند که حدود 600 هزار دلار تا 800 هزار دلار از قرمزها طلبکارند و احتمالا با توجه به صندوق خالی این باشگاه به مانند سایر پرونده های خارجی با پنجره بسته نقل و انتقالاتی از سوی فیفا روبه رو خواهند شد. 

یک منبع آگاه در باشگاه پرسپولیس گفت یک تیم حقوقی 20 نفره با مدیریت حسین پور مشغول مطالعه کلیه پرونده های حقوقی این باشگاه از گذشته تا کنون هستند که بتوانند به ترتیب اولویت روی آنها اقدام حقوقی لازم را انجام دهند. 

یکی از ماجراهایی که باعث شده که پرسپولیس در این پرونده های حقوقی آسیب زیادی نبینید، دولتی بودن و وابسته به سازمان تربیت بدنی و وزارت ورزش است. البته 1000 پرونده کم نیست و در سه دهه داشتن 1000 پرونده در محاکم مختلف داخلی و خارجی نشان می دهد که مدیران قبلی این باشگاه توجه زیادی به موارد حقوقی نداشته اند. 

البته اگر بحث آسیب ها را هم بررسی کنیم جدا از ماجراهای مالی و پول مربیان و بازیکنان خارجی و داخلی که میلیاردها تومان از کف باشگاه درآورده، ترکش های پرونده ویلموتس هم سه دانگ باشگاه پرسپولیس را به نام شرکت شستا کرد.

گزارش از زانیار دلیری/ پایگاه خبری فوتبالی

7655