نگاهی به تقابل‌های آرژانتین و برزیل؛ کدام تیم قهرمان کوپا آمریکا می‌شود؟

نگاهی به تقابل‌های آرژانتین و برزیل؛ کدام تیم قهرمان کوپا آمریکا می‌شود؟

پایگاه خبری فوتبالی - آرژانتین با حذف کلمبیا در ضربات پنالتی به فینال کوپا آمریکا 2021 رسید و باید به مصاف برزیل برود. بدین ترتیب هر دو تیم بامداد یکشنبه در ورزشگاه ماراکانا به مصاف هم می روند.

به گزارش فوتبالی، .تقابل دو تیم برتر آمریکای جنوبی قطعا یکی از هیجان انگیزترین و جذاب ترین بازیهای سال 2021 را برای فوتبال دنیا رقم خواهد زد. آرژآنتین و برزیل تا کنون 107 بار به مصاف هم رفته اند که فقط چهار تا از این بازیها در فینال بوده است. آرژانتین در سال 1937 قهرمان جام ملت های آمریکای جنوبی (کوپا آمریکای سابق) شد که دلاماتا دبل کرد.برزیل نیز سه فینال دیگر را برد. در کوپا آمریکای 2004 بازی در جریان بازی با تساوی 2-2 به اتمام رسید و در نهایت تیم بیلسا در ضربات پنالتی با نتیجه چهار بر دو شکست خورد.در کوپا آمریکا 2007 نیز تیم ملی آرژانتین با نتیجه سه بر صفر در مقابل برزیل شکست خورد. تقابل دیگر نیز به فینال جام کنفدراسیون های 2005 برمی گردد که برزیل با نتیجه چهار بر یک پیروز شد، آدریانو دبل کرد، کاکا و رونالدینیو هر کدام یک گل زدند و آیمار تک گل آرژانتین را به ثمر رساند.

اولین تقابل تاریخ آرژانتین و برزیل به سال 1914 برمی گردد که آلبی سیلسته با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید. دو تیم تا کنون 33 بار در کوپا آمریکا به مصاف هم رفته اند که آرژانتین 15 بار پیروز شده، برزیل ده بار و  تعداد تساوی ها هم هشت تا بوده است. سه تا از این 33 بازی در فینال ها بوده اند. آخرین تقابل هم در سال 2019 بود که برزیل با نتیجه دو بر صفر در نیمه نهایی مقابل آرژانتین با گلهای ژسوس و فیرمینو پیروز شد. البته چند ماه بعد دو تیم در دیداری دوستانه در عربستان به مصاف هم رفتند که آلبی سیلسته با گل لئو پیروز شد.

4125