انتقاد رئیس یوفا از شکل برگزاری مسابقات یورو 2020؛ میزبانی ها منصفانه نبود

انتقاد رئیس یوفا از شکل برگزاری مسابقات یورو 2020؛ میزبانی ها منصفانه نبود

پایگاه خبری فوتبالی - الکساندر چفرین اعتراف کرد که قالب مسابقات یورو 2020 "منصفانه" نیست و آن ها هرگز آن را تکرار نخواهند کرد.

به گزارش فوتبالی، الکساندر چفرین، رئیس اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) اعتراف کرد که فرمت کنونی این مسابقات یک بار مصرف است و احتمال میزبانی مسابقات از چندین کشور در یک دوره را رد می کند و می گوید: "البته در تابستان امسال چندین شهر در سراسر اروپا مسابقات را میزبانی کرده اند. از لندن گرفته تا باکو و رم و مونیخ و... که این مدل قابل انتقاد است. برخی از هواداران و تیم ها برای انجام مسابقات، مجبور به سفرهای زیادی شده اند و مسافت زیادی را طی کرده‌اند."

با این حال، انگلیس از این قالب برگزاری مسابقات سود برده است (تیم گرت ساوتگیت پیش از مسابقه فینال روز یکشنبه در لندن، به جز یک مسابقه مقابل اوکراین که در رم ایتالیا انجام شد، باقی مسابقات خود را در ورزشگاه ومبلی لندن انجام داده و فینال را هم در این ورزشگاه میزبان خواهد بود).

پیش از انجام بازی فینال بین انگلیس و ایتالیا، چفرین اصرار دارد که آن ها برای مسابقات دوره های آینده جام ملت ها (یورو)، از قالب فعلی استفاده نخواهند کرد.

ریاست یوفا گفت: "من دیگر از این شیوه برگزاری حمایت نمی کنم. این برای هواداران منصفانه نیست که باید یک روز در رم و چند روز دیگر در باکو باشند، یعنی یک پرواز چهار ساعت و نیم! ما مجبور شدیم زیاد سفر کنیم؛ به کشورهایی با حوزه های قضایی مختلف، ارزهای مختلف، کشورهای اتحادیه اروپا و کشورهای غیر اتحادیه اروپا؛ بنابراین این کار آسان نبود."

وی اضافه کرد: "این قالبی بود که قبل از ورود من به ریاست یوفا مصوب شد و من به آن احترام می گذارم. این ایده جالبی است اما اجرای آن سخت است و فکر نمی کنم دوباره این کار را انجام دهیم."

9404