کمک مالی ویژه لالیگا به رئال مادرید و بارسلونا برای خرید امباپه و حفظ مسی

کمک مالی ویژه لالیگا به رئال مادرید و بارسلونا برای خرید امباپه و حفظ مسی

پایگاه خبری فوتبالی - لالگا با شرکت سرمایه گذاری بین المللی CVC به توافق مهمی رسیده است که بر اساس آن مبلغ 2.7 میلیارد یورو به حساب این سازمان واریز خواهد شد.

به گزارش فوتبالی، قرار است که 90 درصد از این 2.7 میلیارد یورو به باشگاه های مردان و زنان و همچنین فوتبال نیمه حرفه ای و غیرحرفه ای برسد. باشگاه ها می توانند 15 درصد از مبلغ دریافتی را مستقیما در زمینه نقل و انتقالات هزینه کنند. به طور مثال رئال مادرید می تواند این پول را صرف خرید امباپه کند یا بارسلونا می تواند از آن برای تامین دستمزد مسی استفاده کند.  این پول بر اساس اهمیت باشگاه ها و میزان تماشاگران تلویزیونی بین آنها تقسیم می شود. گفته می شود که رئال مادرید و بارسلونا بیش از 260 میلیون یورو  از این مبلغ را دریافت خواهند کرد که می توانند 15 درصد از آن یعنی حدود 40 میلیون یورو را صرف نقل و انتقالات کنند. 

شرکت سی وی سی بر اساس این قرارداد برای سرمایه گذاری به لالیگا آمده است و در سود یا ضرر سرمایه گذاری خود با لیگ اسپانیا شریک خواهد شد. این سرمایه گذاری ربطی به سهام باشگاه ها ندارد بلکه یک سرمایه گذاری بیرونی برای  آنها به شمار می رود. در حال حاضر ارزش برند لالیگا 24.2 میلیارد یورو تخمین زده می شودو امید می رود که این سرمایه گذاری به توسعه این برند کمک کند.

4125