رقابت نزدیک چین و آمریکا برای صدرنشینی در روز آخر المپیک

رقابت نزدیک چین و آمریکا برای صدرنشینی در روز آخر المپیک

پایگاه خبری فوتبالی- آمریکا و چین در روز آخر مسابقات المپیک توکیو رقابت تنگاتنگی را با یکدیگر برای کسب رتبه نخست جدول مدالی خواهند داشت.

به گزارش فوتبالی، فردا(یکشنبه) روز پایانی رقابت‌های المپیک تابستانی توکیو خواهد بود. مسابقاتی که در هشت رشته مختلف پیگیری می‌شود و آخرین مدال ها توزیع خواهد شد.

هم‌اکنون در جدول مدالی چین با ۳۸ طلا صدرنشین است و آمریکا با ۳۶ مدال طلا در تعقیب این کشور قرار دارد. کاروان ورزشی ایالات متحده در صورتی که بتواند در روز آخر تعداد طلاهای خود را به چین برساند می‌تواند به عنوان قهرمانیِ کل دست پیدا کند چرا که آنها ۳۹ مدال نقره اندوخته دارند و چین هشت مدال نقره کمتر به دست آورده است.

اما در روز پایانی المپیک ورزشکاران این دو کشور در چه رشته‌هایی حضور دارند؟ در این روز ورزشکاران آمریکایی امکان گرفتن ۶ مدال طلا را دارند و این عدد برای ورزشکاران چینی چهار است.

در دوی ماراتن هر دو کشور سه نماینده خواهند داشت. در رشته بوکس آمریکا ۲ فینالیست و چین یک فینالیست دارد. در دوچرخه‌سواری اومینیوم، هر کدام از این دو کشور یک شرکت کننده دارند.

اما در سه رشته دیگری که به آن می‌پردازیم شاهد رقابت مستقیم نمایندگان این دو کشور نیستیم. چین در ژیمناستیک ریتمیک یک نماینده دارد ولی آمریکا در این رشته نماینده‌ای ندارد. با این وجود ایالات متحده امیدوار است در فینال بسکتبال زنان و همچنین در فینال والیبال زنان بتواند ۲ مدال طلا را به دست بیاورد. آنها به ترتیب باید به مصاف ژاپن و برزیل بروند.

حال باید دید آمریکا برای هجدهمین بار در صدر قرار خواهد گرفت یا چین همانند سال ۲۰۰۸ این عنوان را از آن خود می‌کند.

۴۱۵۴