گزارش روز؛ چرا اینتر با مالکان چینی به بحران مالی دچار شد؟

گزارش روز؛  چرا اینتر با مالکان چینی به بحران مالی دچار شد؟

پایگاه خبری فوتبالی - شیوع بیماری کرونا و محدودیت های اعمال شده توسط دولت چین برای خروج سرمایه از این کشور، از اصلی ترین دلایل وضعیت مالی نه چندان جالب اینتر در ماه های گذشته است. اما اخیرا جزئیات بیشتری در مورد مشکلات مالی نراتزوری منتشر شده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از روزنامه ایتالیایی Fatto Quotidiano، در آخرین روزهای حضور آنتونیو کونته در اینتر، مالکان چینی نراتزوری به مدیران باشگاه دستور دادند که حدود 15 تا 20 درصد از دستمزدها کاسته شود و مبلغی در حدود 80 میلیون یورو سود سرمایه از فروش بازیکنان هم حاصل شود و به خزانه باشگاه واریز گردد. همین سیاست ریاضت اقتصادی بود که باعث رفتن کونته از نراتزوری شد.

طبق گزارش این روزنامه ایتالیایی و همچنین بر اساس بررسی های دو خبرنگار دیگر از سایر نشریه ها، خانواده ژانگ چند ماه قبل برای رفع موقت مشکلات مالی اینتر (برای پرداخت دستمزدها و…) ی وام 275 میلیون یورویی از گروه اقتصادی اوکتری کپیتال دریافت کردند (از طریق کمپانی خود در لوکزامبورگ به نام Great Horizon که از جمله سهامداران عمده باشگاه اینتر است). این وام 275 میلیون یورویی باید در عرض سه سال با سود سالانه 9 درصدی بازپرداخت شود. یعنی با در نظر گرفتن سود این وام، خانواده ژانگ از طریق کمپانی خود باید تا 36 ماه آینده بیش از 340 میلیون یورو به شرکت اوکتری بازگردانند.

خانواده ژانگ جهت ارائه تضمین برای گرفتن این وام، سهام 69 درصدی خود در اینتر که به نام کمپانی Great Horizon است را گرو گذاشته اند و بنابراین اگر در بازپرداخت آن ناکام بمانند، سهامشان در اینتر به شرکت اوکتری واگذار می شود که در نتیجه، اتفاق رخ داده برای میلان در سال 2018، در مورد اینتر نیز تکرار خواهد شد. مالک چینی میلان با عدم بازپرداخت وام اخذ شده از گروه الیوت، مالکیت این باشگاه را از دست داد و اکنون این گروه آمریکایی، مالکان روسونری محسوب می شوند.

مشکل این جاست که این رقم، تنها رقم بدهی مالکان اینتر محسوب نمی شود؛ چرا که مجموع بدهی ها به رقمی در حدود 700 میلیون یورو می رسد. 375 میلیون یوروی دیگر از آن، اوراق قرضه ای است که باید در دسامبر 2022 (دی ماه 1401) توسط اینتر بازپرداخت شود. با در نظر گرفتن نزدیک بودن مهلت پرداخت این بدهی و رقم سنگین 375 میلیون یورویی آن، حتی بازپرداخت این بدهی در بهترین زمان باشگاه از نظر شرایط مالی نیز دشوار است؛ چه برسد به این که اکنون در زمانی هستیم که هزینه های باشگاه بیشتر از درآمد آن است.

خانواده ژانگ با فروش بازیکنانی مثل روملو لوکاکو، به دنبال متعادل کردن حساب ها و متناسب سازی تراز مالی اینتر هستند تا خریدار بعدی برای تصاحب باشگاه، راغب تر شود. خانواده ژانگ در زمانی که اینتر با کونته در صدر جدول سری آ بود، پیشنهاد 700 میلیون یورویی گروه بی سی پارتنرز برای خرید نراتزوری را رد کردند زیرا آن ها تصور می کردند که می توانند با حفظ باشگاه، از درآمد هنگفت پروژه سوپرلیگ بهره مند شوند؛ پروژه ای که در نهایت پس از گذشت 48 ساعت از زمان معرفی، شکست خورد.

چینی ها که قبل از پروژه سوپرلیگ، برای فروش اینتر یک میلیارد یورو درخواست داشتند، اکنون از درخواست خود کم کرده و با رقمی در حدود 600 میلیون یورو نیز حاضر به فروش نراتزوری می شوند.

9404