پیش‌بازی منچسترسیتی - آرسنال/ توپخانه خاموش توپچی‌ها به اتحاد رسید؛ نبرد شاگردِ بحران‌زده با استاد

پیش‌بازی منچسترسیتی - آرسنال/ توپخانه خاموش توپچی‌ها به اتحاد رسید؛ نبرد شاگردِ بحران‌زده با استاد

پایگاه خبری فوتبالی - هفته سوم رقابت های فوتبال لیگ برتر انگلستان عصر امروز با برگزاری چند دیدار آغاز می شود که در یکی از حساس ترین مسابقات این هفته، سیتیزن ها در استادیوم اتحاد میزبان شاگردان دستیار سابق گواردیولا در تیم آرسنال هستند.

به گزارش فوتبالی، مسابقات فوتبال لیگ برتر انگلستان امروز و امشب با برگزاری چند دیدار آغاز می شود که در بین این چند دیدار، دو مسابقه منچستر سیتی با آرسنال و به فاصله چند ساعت بعد از آن نیز بازی لیورپول با چلسی از حساسیت و اهمیت خاصی بین کارشناسان و همچنین هواداران لیگ جزیره برخوردار هستند.

در دیدار عصر امروز که بین سیتیزن ها و توپچی ها به میزبانی ورزشگاه اتحاد منچستر انجام می شود، میکل آرتتا، سرمربی آرسنال احتمالا از برند لنو در چارچوب دروازه استفاده خواهد کرد و در مقابل این بازیکن، تیرنی و پابلو ماری و راب هولدینگ و سندریک سوارس را به بازی خواهد گرفت و اوبامیانگ نیز به عنوان کاپیتان تیم از ابتدا در ترکیب قرار خواهد گرفت؛ بر فرض قریب به یقین، در پشت این بازیکن هم امیل اسمت روو و مارتین اوودگارد و بوکایو ساکا بازی خواهند کرد. گرانیت ژاکا و لوکونگو هم در وسط میدان مسابقه حاضر خواهند بود.

در طرف مقابل اما منچستر سیتی بدون آمادگی به مصاف تیم آرسنال می رود و تیم گواردیولا در غیاب کوین دیبروینه بلژیکی پا به این بازی خواهد گذاشت؛ زیرا این بازیکن هنوز از ناحیه مچ پا مصدوم است و مشکلش برطرف نشده و برای همین او از لیست تیم ملی بلژیک هم کنار گذاشته شده است. فیل فودن هنوز بعد از مصدومیت در مسابقات یورو آمادگی کافی را پیدا نکرده و به دلیل همین مصدومیت، چندین هفته حضور نخواهد داشت و جان استونس، مدافع سیتیزن ها هم همچنان به تمرینات بدنسازی خود ادامه می دهد.

سیتیزن ها همچنان بدون مهاجمند و هری کین که گزینه اول این تیم به حساب می آمد، رسما اعلام کرد که در تاتنهام ماندگار است و پپ مجبور است دوباره از فران تورس در آن نقطه از زمین استفاده کند.

توپچی ها با برد پر گل شش بر صفر مقابل تیم وست بروومویچ در مسابقات جام اتحادیه پا به این مسابقه می گذارند و این بهترین نتیجه ای است که آرتتا از زمان آمدنش به تیم لندنی کسب کرده است.

به احتمال زیاد امروز ادرسون درون دروازه می ایستد و روبن دیاز و ژائو کانسلو و کایل واکر و آیمریک لاپورت هم خط دفاعی این تیم را تشکیل خواهند داد. با توجه به ادعای برخی رسانه ها، رحیم استرلینگ و گابریل ژسوس وینگرهای چپ و راست تیمشان خواهند بود. مصدومیت گوندوغان هم برطرف شده و در دیدار امروز آماده بازی و در دسترس است. این بازیکن حتی در لیستی که هانسی فلیک شب گذشته اعلام کرد، به اردوی تیم ملی فوتبال آلمان هم دعوت شده است.

سیتیزن ها با برد پر گل پنج بر صفر مقابل تیم نوریچ سیتی پا به این مسابقه می گذارند. اما تیم آرتتا همچنان روزهای بدی را پشت سر می گذارد و در دو مسابقه ابتدایی خود در این فصل از رقابت های لیگ برتر جزیره متحمل دو باخت شده و در رده نوزدهم جدول ایستاده اند.

در آخرین رویایی این دو تیم که به ماه فوریه بازمی گردد، منچستر سیتی توانست با گل رحیم استرلینگ پیروز میدان باشد.

توماس پارتی و ادی انکتیا برای آرسنال حضور ندارند. رونارسون و ویلیان پس از منفی اعلام شدن تست کرونایشان در بازی حاضر خواهند بود و بن وایت همچنان به علت بیماری کرونا در قرنطینه است. هکتور بیرین از مشکل مصدومیت ران پا رها شده و به همراه بوکایو ساکایی که در بازی وست برومویچ زانوی پایش آسیب دیده بود، در دسترس است.

آرسنالی ها با وجود مصدومان زیاد و ابتلای تعدادی از بازیکنانشان به بیماری کرونا، شروع خوبی در این فصل نداشته است. شاگردان آرتتا هنوز در حسرت کسب نخستین امتیاز در فصل جدید لیگ برتر هستند. اما با بازگشت اوبامیانگ و اضافه شدن اودگارد، توپچی ها عملکرد خوبی مقابل وست برومویچ در لیگ کاپ داشتند و با بردی پر گل روحیه گرفتند. به نظر می رسد با اضافه شدن اوبامیانگ و اودگارد به ترکیب شاگردان آرتتا، بازی های بهتری را از این تیم شاهد باشیم. بازی امروز برای آرسنال از حساسیت بالایی برخوردار است زیرا این تیم به دنبال اولین برد خود در این فصل لیگ برتر است.

منچسترسیتی در ده بازی از یازده رویارویی آخرش با آرسنال فاتح بازی شده است. در طرف مقابل، آرسنال در سه رویارویی آخرش با منچستر سیتی موفق به ثبت کلین شیت نشده است. البته آرسنال موفق به گلزنی در دو بازی ابتدایی خود در این فصل لیگ برتر هم نشده که این مورد، یکی از ضعیف ترین آمار به ثبت رسیده در کارنامه شاگردان آرتتا هم می باشد که نشان می دهد توپچی ها با توپخانه خاموش به اتحاد رسیده اند.

منچستر سیتی با وجود داشتن پیش فصلی خوب، فصل را خوب آغاز نکرد و مقابل لسترسیتی در سوپرجام شکست خوردند و پس از آن در اولین بازی فصل لیگ برتر برابر تاتنهامی ها مغلوب شدند. با این وضع، شاگردان گواردیولا این دو شکست را با پیروزی پر گل مقابل نوریچ سیتی جبران کردند. سرمربی اسپانیایی خوب می داند که اگر منچستر سیتی می خواهد از عنوان قهرمانی خود در لیگ برتر انگلستان دفاع کند، باید خیلی بهتر از این ها امتیاز بگیرد و قدر موقعیت های گلزنی خود را بداند. بازی با آرسنال که آخرین بازی قبل از وقفه فیفادی و برگزاری مسابقات ملی است، برای آبی های منچستری دارای اهمیت زیادی است.

مسابقه حساس سیتیزن ها برابر توپچی ها ساعت 16 عصر امروز به وقت تهران در استادیوم اتحاد شهر منچستر انگلستان برگزار می شود.

چند نکته آماری از تقابل های اخیر دو تیم:

منچستر سیتی پس از شکست دو بر یک در استادیوم امارات در دسامبر 2015، در یازده بازی اخیر در لیگ مقابل آرسنال شکست نخورده که این آمار شامل 9 پیروزی و 2 تساوی است.

سیتیزن ها زیر نظر پپ گواردیولا از مجموع 30 امتیاز مقابل آرسنال در لیگ، با کسب 9 نتیجه پیروزی و 1 نتیجه تساوی، موفق به کسب 28 امتیاز شده‌ اند.

منچستر سیتی در 6 بازی از 7 بازی قبلی خود با آرسنال در لیگ موفق به ثبت کلین‌ شیت شده است، از جمله در 4 دیدار اخیر. 

منچستر سیتی در دو بازی خانگی اخیر خود در لیگ برتر با نتیجه 5 بر صفر پیروز شده است. در تاریخ لیگ برتر، فقط خود سیتیزن ها به تاریخ اکتبر 2017 و چلسی به تاریخ آگوست 2010 موفق شده‌ اند سه بازی پیاپی خانگی را با 5+ گل پیروز شوند.

رحیم استرلینگ در 6 بازی اخیر خود در لیگ برتر مقابل آرسنال بر روی 7 گل، تاثیر مستقیم داشته است که شامل 5 گل و 2 پاس گل می شود و در هر 4 بازی اخیر خود برابر توپچی ها موفق به گلزنی شده است.

در تصویر زیر، کیت یا همان طرح پيراهن های دو باشگاه منچستر سیتی و آرسنال که قرار است در بازی عصر امروز مورد استفاده دو تیم واقع شود را مشاهده می کنید:

9404