پایگاه خبری فوتبالی- تیم فوتبال ماشینسازی در لیگ بیستم طعم تلخ سقوط را چشید اتفاقی که با توجه به شرایط این تیم پیش از شروع مسابقات، کاملا قابل پیشبینی بود.
سبزپوشان تبریزی از همان هفته اول لیگ بیستم نشان دادند که قرار نیست فوتبالیها را شگفتزده کنند. در 5 هفته ابتدایی لیگ 4 شکست و یک تساوی خانگی نشان از عملکرد ضعیف ماشینسازی با مربی جوانش میداد تا مدیران این باشگاه را متقاعد کند با بیاتلو قطع همکاری کنند. پس از آن سعید اخباری دستیار سرمربی تیم، به عنوان سرمربی جدید معرفی شد تا کارش را در ماشینسازی شروع کرد.
دومین نماینده تبریز در لیگ 15 هفته برای کسب نخستین برد صبر کرد و در هفته پانزدهم توانست صنعت نفت را با یک گل شکست دهد. در تعطیلی نیمفصل بازیکنان تیم به استراحت پرداختند و غافل از این بودند که چه سرنوشتی در انتظارشان خواهد بود. ماشینسازی هم مثل خیلی از تیمهای دیگر لیگ برتری با مشکلات عدیده مالی روبهرو بود، باشگاه به حدی با بحران مالی روبهرو بود که حتی پولی برای بازگشت بازیکنانش که به تعطیلات رفته بودند، نداشت و تمرینات برای شروع نیمفصل دوم با تعویق صورت گرفت. ادامه این شرایط باعث شد اخباری از سرمربیگری ماشینسازی استعفا کند. پس از جدایی اخباری، کاظم محمودی و در ادامه مهدی پاشازاده مسئولیت فنی ماشینسازان را برعهده گرفتند ولی پس از مدت کوتاهی جدا شدند تا مجددا سعید اخباری به ماشینسازی برگردد اما شرایط به گونهای بود که او هم نتوانست تا پایان لیگ در ماشین سازی بماند.
در اسفند 99 بار دیگر تلاشهایی برای واگذاری این باشگاه صورت گرفت و باشگاه ماشینسازی با صدور بیانیهای تمام فعالیتهای ورزشی خود را تعطیل اعلام کرد. این تعطیلی بیشتر از یک روز ادامه پیدا نکرد و حامد نجفی مدیرعامل وقت ماشینسازی با حضور در جمع بازیکنان خبر از قول مساعد مدیران استانی و حمایت زنوزی تا پایان فصل داد. هرچند که در دوم خرداد 1400 و پیش از پایان فصل، ماشینسازی برای سومینبار در یک سال گذشته واگذار شد و این بار محمدرضا زنوزی بهطور قطعی مالکیت ماشینسازی را به یونس قربانی واگذار کرد.
در 11 هفته پایانی که هدایت ماشینسازی برعهده علیرضا اکبرپور بود، 8 باخت، 2 تساوی و یک پیروزی حاصل کار ماشینسازی با اکبرپور بود واین تیم با 14 امتیاز در رتبه شانزدهم جدول قرار گرفت. آنچه مشخص است ماشینسازی از ابتدای لیگ بیستم در شیبی تند برای سقوط قرار داشت و مشکلات مدیریتی، واگذاریهای بینتیجه و تعطیلی عوامل مهم قرار گرفتن ماشینسازان در مسیر سقوط بود. در واقع این تیم پیش از لیگ بیستم برای سقوط بسته شده بود.
6641