محتشم: تیم ملی فوتبال ساحلی ایران به جام بین قاره ای در امارات دعوت شد/ فعلا دپارتمان فوتبال ساحلی رییس ندارد

محتشم: تیم ملی فوتبال ساحلی ایران به جام بین قاره ای در امارات دعوت شد/ فعلا دپارتمان فوتبال ساحلی رییس ندارد

پایگاه خبری فوتبالی- سرپرست کمیته فوتبال ساحلی روی خط برنامه وقت اضافه رادیو ایران آمد و درباره مسائل مربوط به تیم ملی فوتبال ساحلی توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش فوتبالی، امیرحسین محتشم، سرپرست کمیته فوتبال ساحلی در گفتگو با حسین معتمدهاشمی (مجری برنامه وقت اضافه) و چیا فوادی (کارشناس برنامه وقت اضافه و سردبیر پایگاه خبری فوتبالی) در خصوص وضعیت کنونی تیم ملی فوتبال ساحلی توضیحاتی را ارائه داد که این گفتگو را در ادامه می خوانید:

آقای محتشم شما سفری به روسیه داشتید؟

بله، بنده به همراه آقای عباس هاشم‌پور، سرمربی فعلی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران سفری به روسیه داشتیم. ایشان به دلیل مسائل فنی و بنده هم بخاطر رایزنی های اداری این سفر را انجام دادیم. با جان کاسکو، رییس سازمان جهانی فوتبال ساحلی دیدار کردیم و اتفاقات مثبتی در این نشست رخ داد. نخستین اتفاق مثبت، دعوت شدن تیم ملی فوتبال ساحلی ما به جام بین قاره ای در امارات است که دعوت شدیم. فوتبال ساحلی ایران در شرایط بدی قرار داشت و بدترین اتفاق حذف تیم ملی از جام جهانی بدون برگزاری بازی بود.

البته از نظر امتیازی اگر محاسبه کنیم حرف آنها اشتباه نبود؟

به هر حال این اتفاق رخ داد و ما می خواستیم این مسئله به دادگاه CAS ارجاع داده شود و زمان کافی هم برای این کار وجود داشت؛ منتها چون در دادگاه قبلی نتیجه نگرفته بودیم، احساس می شد که در این دادگاه هم نتیجه نگیریم که آقای جان کاسکو اشاره کرد اگر مسئله را ارجاع داده بودید قطعا ایران در جام جهانی حضور پیدا می کرد. متاسفانه این هم از الطاف دوستان سابق ما بود که شامل حال تیم ملی فوتبال ساحلی شد.

آقای هاشم‌پور در تیم ملی ماندنی هستند؟

قطعا ایشان تا اطلاع ثانوی به کارشان ادامه خواهند داد. ما در وضعیتی هستیم که تاکنون 5 تا از اردوهایمان لغو شده است؛ به دلیل کرونا و شرایط خاصی که در ساختار تیم ملی فوتبال ساحلی داشتیم. ما در بحث فوتبال ساحلی هیچ استعدادیابی نداشتیم و برنامه ریزی کردیم در چند نقطه کشور این کار انجام شود. همین طور قرار است تیم ملی «ب» را تشکیل دهیم و امیدواریم که در آینده اتفاقات مثبتی را شاهد باشیم.

رییس دپارتمان ساحلی در حال حاضر چه کسی است؟

در حال حاضر رییس دپارتمان وجود ندارد. خانم شهریاری قبلا این سمت را بر عهده داشتند کنار رفته اند و هم اکنون در حال رایزنی هستیم تا شخص مناسبی را جایگزین ایشان کنیم.

گویا قرار بود یک داور رییس دپارتمان ساحلی شود؟

بله قرار بود این اتفاق بیفتد اما به دلیل اینکه ایشان در جای دیگری مشغول به کار بودند، توافق نهایی حاصل نشد.

در حال حاضر از تورنمنت های پیش رو تنها جام بین قاره ای را داریم؟

بله، البته رییس فوتبال ساحلی برزیل از ما دعوت کرد که در تورنمنت فوتبال ساحلی برزیل که بعد از مسابقات بین قاره ای برگزار می شود شرکت کنیم که منتظر دعوتنامه رسمی ایشان هستیم.

مسابقات قهرمانی آسیا چه زمانی شروع می شود؟

در سال جدید برنامه ای برای آن وجود ندارد.

المپیک ساحلی چطور؟

برای فصل 20/21 چیزی به ما اعلام نکردند. البته مسابقات بین باشگاهی وجود داشت که در آن هم دعوت نشدیم. فکر کنم المپیک ورزشهای ساحلی سال 2022 برگزار شود.

لیگ فوتبال ساحلی چه زمانی آغاز می شود؟

لیگ برتر ما از 2 هفته دیگر آغاز خواهد شد. متاسفانه فوتبال ساحلی برای فدراسیون فوتبال قبلی از نظر اهمیت در درجه سوم قرار داشته است و استان های ما آن گونه که باید و شاید در سطح فدراسیون اداره نشدند و تنها تیم ملی فوتبال ساحلی مورد توجه بوده است که امیدواریم در آینده اتفاقات مثبتی برای فوتبال ساحلی ما رخ دهد.

7474