به‌جا مانده از دیدار اینتر و آتالانتا/ ثبت 10 رکورد جدید توسط نراتزوری

به‌جا مانده از دیدار اینتر و آتالانتا/ ثبت 10 رکورد جدید توسط نراتزوری

پایگاه خبری فوتبالی - نراتزوری در رقابت های این هفته از مسابقات سری آ ایتالیا مقابل آتالانتا با نتیجه دو بر دو متوقف شد اما این بازی نکات آماری فراوانی به همراه داشت.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه های ایتالیایی، از بررسی دیدار تیم های اینتر و آتالانتا در مسابقات این هفته سری آ ایتالیا که با تساوی دو بر دو به اتمام رسید، نکات آماری جالبی به دست آمده که در این بخش به مرور آن ها می پردازیم:

1- مسابقه اینتر و آتالانتا تاکنون پر شوت ترین مسابقه این فصل سری آ بوده است. در این مسابقه 40 ضربه به سمت دروازه دو تیم زده شد که 21 ضربه سهم آتالانتا و 19 ضربه سهم اینتر بوده است.

2- نیکولو بارلا در این مسابقه پنجمین پاس گل خود در این فصل از سری آ را ارسال کرد. او در 32 بازی باقی مانده، این فرصت را دارد تا رکورد بهترین پاس گلش در یک فصل سری آ که مربوط به فصل گذشته است را بشکند (بارلا فصل قبل 7 پاس گل در سری آ ارسال کرده بود).

3- اینتر در این فصل از سری آ تاکنون 6 بازی انجام داده که نیکولو بارلا در همه آن ها یا گل زده یا پاس گل داده است (یک گل و 5 پاس گل).

4- در میان 4 بازیکنی که در 5 لیگ معتبر اروپا در فصل جاری حداقل 5 پاس گل داده اند، بارلا از همه جوان تر است (سیمون، بنزما و پوگبا سه نفر دیگر هستند).

5- اینتر با گلزنی در بازی مقابل آتالانتا، اکنون توانسته در 25 بازی متوالی گلزنی کند و رکورد گلزنی در 24 بازی متوالی فصل 1949/50 را بشکند. آخرین مرتبه ای که اینتر نتوانسته در سری آ گلزنی کند، در ژانویه 2021 و در بازی برابر اودینزه بوده است (تساوی بدون گل).

6- لائوتارو مارتینز برای اولین بار در سری آ توانسته در 6 بازی نخست فصل 4 گل به ثمر برساند. دو گل از 4 گلی که لائوتارو مارتینز در 5 دقیقه اول بازی هایش در سری آ به ثمر رسانده، برابر آتالانتا بوده است (بازی اخیر و همچنین مسابقه ژانویه 2020 با این تیم که با نتیجه 1-1 خاتمه یافت).

7- روند بردهای متوالی اینتر در بازی های خانگی سری آ در عدد 18 متوقف شد. آخرین باری که اینتر به عنوان میزبان نتوانسته بود برنده از زمین خارج شود، بازی هفته ششم فصل قبل برابر پارما بود (تساوی 2-2).

8- ادین ژکو از زمان حضور در سری آ دروازه بولونیا و آتالانتا را بیش از سایر تیم ها باز کرده است (7 گل برابر هر دو تیم).

9- در قرن 21 فقط دو بازیکن بوده اند که در اولین فصل حضورشان در اینتر، حداقل 5 گل در 6 بازی نخست سری آ به ثمر رسانده اند. ادین ژکو در فصل جاری و دیگو میلیتو در فصل 2009/10.

10- ادین ژکو در بازی مقابل آتالانتا برای صدمین بار در یک بازی خانگی در سری آ بازی کرد (97 بازی خانگی برای رم و 3 بازی خانگی برای اینتر). او در این دیدار موفق شد پنجاهمین گل خانگی خود در سری آ را به ثمر برساند (مهاجم بوسنیایی تاکنون در سری آ 90 گل زده است).

9404