پیش‌بازی رم - میلان؛ لشکری از مصدومان، سوغات پیولی برای گلادیاتورهای رُمی

پیش‌بازی رم - میلان؛ لشکری از مصدومان، سوغات پیولی برای گلادیاتورهای رُمی

پایگاه خبری فوتبالی - دو تیم مطرح فوتبال ایتالیا امشب در هفته یازدهم سری آ در پایتخت این کشور به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش فوتبالی، در چهارچوب هفته یازدهم مسابقات فوتبال لیگ ایتالیا سری آ، امشب یکشنبه نهم آبان ماه 1400 مصادف با سی و یکم اکتبر سال 2021 میلادی، شاگردان ژوزه مورینیو در تیم آ اس رم در ورزشگاه المپیکوی شهر رم و با قضاوت فابیو مارسکا، داور سرشناس ایتالیایی مقابل شاگردان استفانو پیولی در تیم میلان صف آرایی خواهند کرد.

میلانی ها با کسب بیست و هشت امتیاز در کنار ناپولی صدرنشین جدول رده بندی سری آ هستند و آ اس رم با کسب نوزده امتیاز در رتبه چهارم این جدول قرار دارد. با توجه به تساوی آتالانتا مقابل لاتزیو و شکست یوونتوس مقابل هلاس ورونا، سه امتیاز این بازی برای هر دو تیم به خصوص رمی های میزبان بسیار ارزشمند خواهد بود.

شاگردان استفانو پیولی در حال تجربه دوباره بهترین شروع تاریخ این باشگاه در رقابت های سری آ هستند. روسونری در فصل 1954/1955 نیز دقیقا تا پایان هفته دهم، به نُه برد و یک تساوی دست یافته بود و در نهایت نیز بالاتر از تیم های اودینزه و همین آ اس رم به اسکودتو رسید. نکته‌ی جالب این که اولین شکست میلان در فصل مذکور در هفته یازدهم مسابقات به ثبت رسید که در خانه رم با نتیجه دو بر یک مغلوب شد. میلانی ها در هفته یازدهم فصل جاری نیز میهمان رم هستند.

گرگ های شهر رم در بازی خانگی فصل گذشته خود مقابل میلان شکست خوردند. روسونری آخرین بار در سال 2005 موفق به کسب دو برد متوالی در زمین رم شده است.

ژوزه مورینیو و استفانو پیولی برای اولین بار در همه رقابت ها مقابل یکدیگر به میدان می روند.

مورینیو در چهل و سه بازی خانگی خود در رقابت های سری آ هرگز شکست نخورده و از این نظر در تاریخ رقابت ها رکورددار است.

روسونری در بیست و شش مورد از سی بازی اخیر خارج از خانه خود در سری آ حداقل دو گل به ثمر رسانده است.

در بیست و دو تقابل اخیر دو تیم، هشت برد برای رم، هفت برد برای میلان و هفت تساوی ثبت شده است. اما در یکصد و نود و یک تقابل تاریخ دو تیم در همه رقابت ها، هشتاد برد برای میلان، پنجاه و یک برد برای رم و شصت تساوی به ثبت رسیده است.

میلان و ناپولی از دَه بازی ابتدایی خود موفق به کسب نُه برد و یک تساوی شده اند. در تاریخ سری آ فقط چهار تیم تا پایان هفته یازدهم موفق به کسب دَه برد شده اند که عبارتند از یوونتوس در فصل 2005/2006، رم در فصل 2013/2014، ناپولی در فصل 2017/2018، یوونتوس در فصل 2018/2019.

رمی ها پس از کسب چهار برد متوالی مقابل میلان در سال های 2016 و 2017، در هفت بازی اخیر خود مقابل این تیم فقط یک برد داشته اند، دو تساوی به دست آورده اند و متحمل چهار باخت شده اند.

طی سه دهه اخیر هرگاه رم تا پایان هفته دهم سری آ موفق به کسب شش برد شده، در نهایت فصل را در بین سه تیم بالای جدول به پایان رسانده است.

روسونری در تاریخ سری آ هیچ تیمی را به اندازه رم نبرده است؛ آن ها هفتاد و شش برد، پنجاه و یک تساوی و چهل و پنج باخت جلوی جالوروسی داشته اند.

میلان با رکورد شش برد پیاپی در سری آ وارد این دیدار می شود.

گرگ ها در پنج مورد از هفت بازی اخیر خانگی خود در سری آ موفق به ثبت کلین شیت شده اند. آن ها در سیزده بازی اخیر خانگی خود در همه رقابت ها به دَه برد و سه تساوی رسیده اند.

برای رمی ها در این بازی، اسمالینگ و اسپیناتزولا به دلیل مصدومیت غایب هستند و ویار، دیاوارا، مایورال و رینولدز نیز با تصمیم مورینیو از ترکیب خارج شده اند. اما برای میلان ماینان، پلیتزاری، فلورنتزی، مسیاس، بالو توره، ربیچ، کاستیخو در مسابقه امشب حضور نخواهند داشت.

ترکیب احتمالی رم در بازی امشب مقابل میلان:

پاتریسیو، وینا، ایبانز، مانچینی، کاسدورپ، ورتوت، کریستانته، میخیتاریان، پلگرینی، زانیولو، آبراهام

ترکیب احتمالی میلان در بازی امشب مقابل رم:

تاتاروشانو، کالابریا، توموری، کیائر، هرناندز، تونالی، کسیه، سالماکرز، براهیم دیاز، لیائو، ابراهیموویچ

9404