پایگاه خبری فوتبالی- اگر چه در یکی، دو سال اخیر صداوسیما تلاش کرده در این زمینه گام بهتری بردارد ولی چندان موفق نبوده است. در رقابتهای همین فصل، در سه بازی مهم، دست کم سه بازه زمانی ۱۰ دقیقه وجود داشته که اعصاب مخاطب را هدف قرار داده است.
اگر چه در یکی، دو سال اخیر صداوسیما تلاش کرده در این زمینه گام بهتری بردارد ولی چندان موفق نبوده است. در رقابتهای همین فصل، در سه بازی مهم، دست کم سه بازه زمانی ۱۰ دقیقه وجود داشته که اعصاب مخاطب را هدف قرار داده است. قطع تصاویر پخش زنده بازی سپاهان و مس رفسنجان یکی از نمونههای بارز این اتفاق است. اگر چه صداوسیما بعدا با صدور بیانیهای دلیل این مورد را توضیح داد ولی رخدادن چنین اتفاقاتی آن هم در شرایطی که ۲۱ فصل از لیگ برتر (!) سپری میشود، موردی نیست که بشود بهراحتی از کنارش عبور کرد. مورد دوم که بسیار عجیبتر هم بود، مربوط به دیدار تیمهای فولاد و پرسپولیس بود. بازیای که تا هشت دقیقه ابتدایی با دوربین خط آفساید به نمایش گذاشته شد؛ آن هم به شیوهای که گویی فیلمبردار در حال تست دوربین جدیدی بود که در اختیارش قرار گرفته است! اگر چه آن مورد بعد از هشت دقیقه اصلاح شد ولی توضیح یا توجیه قابل قبولی در این زمینه ارائه نشد. سرانجام روز گذشته و در پخش دیدار تیمهای آلومینیوم اراک و پرسپولیس هم دوباره زاویه دوربینی که قرار بود بازی را به تصویر بکشد، به گونهای بود که گویی مخاطب را روی ردیف اولی صندلی ورزشگاه نشانده است و نمای واضحی از بازی ارائه نمیکرد. این شیوه عجیبوغریب ۱۸ دقیقه ادامه داشت و از آن زمان به بعد، بازی با دوربینی که در زاویه بالاتر قرار گرفته بود، پخش شد.
حال که تلویزیون برای پخش بازیهای لیگ برتر قرار نیست ریالی بهعنوان حق پخش بدهد، دست کم بهتر است با تخصصیترکردن حوزه کارگردانی فوتبال، سعی در جلب رضایت مخاطب داشته باشد. نوکردن تجهیزات و پوشش بازی از زوایای تازه حداقل انتظاری است که مخاطبان فوتبال میتوانند از تلویزیون داشته باشند.»
6641