پیش‌بازی چلسی - یوونتوس؛ جدال صدرنشینی در گروه با خیال راحت!

پیش‌بازی چلسی - یوونتوس؛ جدال صدرنشینی در گروه با خیال راحت!

پایگاه خبری فوتبالی - هفته پنجم مرحله گروهی رقابت‌ های لیگ قهرمانان اروپا امشب در حالی با برگزاری هشت دیدار در گروه‌ های C ،B ،A و D آغاز می‌ شود که تاکنون چهره‌ی چهار تیم از تیم های صعود کننده به مرحله‌ی یک هشتم نهایی این مسابقات مشخص شده و انتظار می‌ رود که تعداد آن ها افزایش یابد.

به گزارش فوتبالی، در حساس ترین و جذاب ترین مسابقه از مجموع هشت دیداری که قرار است در شب نخست رقابت های هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2022-2021 برگزار شود، امشب سه شنبه، مورخ دوم آذر ماه سال 1400 هجری شمسی مصادف با بیست و سوم نوامبر سال 2021 میلادی و از ساعت 23:30 به وقت تهران و در گروه H مسابقات، شاگردان توماس توخل در تیم چلسی انگلیس در استادیوم استمفوردبریج شهر لندن پایتخت کشور انگلستان و با قضاوت سردیان یووانوویچ، داور سرشناس صرب تبار، میزبان شاگردان ماسیمیلیانو آلگری در تیم یوونتوس ایتالیا خواهند بود. دیداری که بین دو تیم صعود کرده از این گروه به مرحله‌ی یک هشتم نهایی رقابت ها انجام خواهد شد و در حقیقت، نوعی جدال برای صدرنشینی و تعیین تیم اول و دوم گروه H به شمار خواهد رفت. در این گروه، یوونتوس که هر چهار مسابقه‌ی قبلی خود از جمله مصاف خانگی دور رفت با همین چلسی را به پیروزی رسیده، صدرنشین فعلی گروه است و صعودش را قطعی کرده اما صدرنشین ماندن این تیم، چیزی است که هنوز قطعی نشده و در پایان دیدار امشب دو تیم مشخص خواهد شد. حتمی شدن صدرنشينی یوونتوس در این گروه، در شرایطی اتفاق می افتد که بیانکونری امشب در خاک انگلیس بازنده نشود.

شاگردان مکس آلگری پنج بازی اخیر خود در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا را پیروز شده اند و در کنار بایرن مونیخ، طولانی ترین روند کسب پیروزی را از فصل گذشته تاکنون دارند.

چلسی در دَه مسابقه‌ی اخیر خود برابر رقبای ایتالیایی، فقط یک بار پیروز شده است؛ سه مرتبه نیز مساوی کرده و شش باخت نیز متحمل شده است.

شاگردان توماس توخل در شش بازی اخیر خود در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا، پنج بار پیروزی همراه با کلین شیت داشته اند و تنها گل خورده و شکست آن ها نیز به دیدار رفت با همین یوونتوس در تورین مربوط می شود.

بانوی پیر در سه بازی خارج از خانه اخیر خود برابر رقبای انگلیسی، پیروز میدان شده است که شامل مصاف با منچستر سیتی در سال 2015 و همچنین تقابل با تاتنهام و منچستر یونایتد در سال 2018 می باشد.

آبی ها در چهار رویارویی اخیرشان مقابل بیانکونری نتوانسته اند پیروز شوند؛ آخرین پیروزی آن ها مقابل این رقیب در سال 2009 شکل گرفته بود.

بر خلاف نماینده ایتالیا، نماینده انگلستان هنوز صعود نکرده اما نباختن در بازی امشب، مدافع عنوان قهرمانی را به دور بعدی مسابقات می‌ رساند.

با توجه به بازی آسان مقابل مالمو در هفته پایانی دور گروهی، یوونتوسی ها حتی با شکستِ با اختلاف یک گل در استمفوردبریج باز هم می توانند خیال راحتی بابت صدرنشینی در گروه داشته باشند اما باخت با اختلاف بیش از یک گل در مصاف امشب، موجب می شود که چلسی ابتکار عمل را جهت صدرنشینی در گروه H در دست گیرد.

در طرف مقابل، بیانکونری که بر خلاف انتظار خیلی ها، توانست در تورین مقابل چلسی به عنوان قهرمان فصل گذشته اروپا و صدرنشین کنونی لیگ برتر فوتبال جزیره به پیروزی برسد، با کسب چهار برد از چهار بازی، صعودش را به دور حذفی لیگ قهرمانان اروپا قطعی کرده و نسبت به آبی پوشان انگلیسی از شانس خوبی برای صدرنشینی برخوردار است.

در سمت دیگر ماجرا، توماس توخل، سرمربی آلمانی چلسی گفته که تیمش برای شکست دادن یوونتوس خواهد جنگید اما آن ها بی گدار نیز به آب نخواهند زد و اول می خواهند از قطعی شدن صعودشان مطمئن شوند. پیروزی مقابل بانوی پیر و دفاع منسجم این تیم ایتالیایی، برای آبی های لندنی کار ساده ای نخواهد بود اما با حمایت هواداران خود در ورزشگاه استمفوردبریج پایتخت جزیره، شاگردان توخل امیدوارند ضمن گرفتن انتقام شکست دور رفت، شانس خود برای صدرنشینی در گروه را به حداکثر برسانند.

متئو کواچیچ به علت مصدومیت، قطعا بازی امشب مقابل یوونتوس را از دست داده است ولی آسیب دیدگی روملو لوکاکو در حال بهبود یافتن بوده و احتمال حضور این مهاجم بلژیکی در دیدار برابر تورینی ها وجود دارد اما کم است.

در سمت مقابل، جورجو کیلینی، دنیلو، ماتیا دی شیلیو، آرون رمزی و فدریکو برناردسکی همگی به دلیل مصدومیت در دیدار امشب برابر چلسی در لندن حضور نخواهند داشت؛ همچنین نام لوکا پلگرینی همراه با کایو ژرژ نیز در لیست تیم ایتالیایی در سفر به لندن به چشم نمی خورد.

ترکیب احتمالی چلسی برای دیدار امشب مقابل یوونتوس از دید شبکه تلویزیونی اسکای اسپورتس ایتالیا:

(با سیستم 1-2-4-3) 

مندی، آزپیلیکوئتا، کریستنسن، رودیگر، جیمز، کانته، جورجینیو، چیلول، مونت، پولیشیچ، هاورتز

ترکیب احتمالی یوونتوس برای دیدار امشب مقابل چلسی از دید شبکه تلویزیونی اسکای اسپورتس ایتالیا:

(با سیستم 2-4-4)

شزنی، کوادرادو، دلیخت، بونوچی، ساندرو، مک کنی، بنتانکور، لوکاتلی، ربیو، کیه‌زا، موراتا

9404