آغاز رقابتهای انتخاباتی در کنفدراسیون فوتبال آسیا؛ شیخ سلمان ، علی بن حسین اردنی یا چانگ کره ای؟

آغاز رقابتهای انتخاباتی در کنفدراسیون فوتبال آسیا؛ شیخ سلمان ، علی بن حسین اردنی یا چانگ کره ای؟

پایگاه خبری فوتبالی- آیا هیات رییسه کنفدراسیون فوتبال آسیا در سال 2023 میلادی دچار تغییر خواهد شد؟

به گزارش فوتبالی، انتخابات اعضای هیات رییسه کنفدراسیون فوتبال آسیا اوایل سال 2023 برگزار می شود و این احتمال وجود دارد این مرجع رسمی فوتبال در قاره کهن با تغییراتی در بخش ریاست و هیات رییسه روبه رو شود.

علی بن حسین از کشور اردن، شیخ سلمان رییس بحرینی کنونی ای اف سی و چانگ کره ای، افرادی هستند که قرار است برای حضور روی کرسی ریاست ای اف سی کاندیدا شوند. از چند ماه آینده باید منتظر سفرهای انتخاباتی این افراد بود تا آنها رایزنی‌هایشان با فدراسیونهای عضو ای اف سی را برای گرفتن رای شروع کنند.

 گفته می شود با توجه به اتفاقاتی که در زمان حضور شیخ سلمان رخ داده است، اقبال کشورهای عضو به چانگ کره ای بیشتر است.

فدراسیون فوتبال ایران هنوز موضع خود را در این باره مشخص نکرده است اما با توجه به مشکلاتی که فدراسیون فوتبال ایران در بخش ملی و باشگاهی با سران ای اف سی داشت و ماجرای گرفتن میزبانی از ایران، به نظر می رسد فدراسیون فوتبال روی چانگ کره ای نظر مساعدی داشته باشند.

باید منتظر ماند و دید در ادامه رایزنی کاندیداها با فدراسیون ها موجب تغییر رییس کنونی ای اف سی و حضور یک رییس از شرق آسیا در این پست به جای شیخ سلمان بحرینی خواهد شد یا نه.

گفته می شود اعضای هیات رییسه کنفدراسیون فوتبال آسیا سالیانه 80 هزار دلار حقوق می گیرند و البته برای هر جلسه 500 تا 1000 هزار دلار پول توی جیبی و حق الجلسه دریافت می کنند.

7655