گزارش ویژه/ تغییرات جدول بعد از حکم کمیته انضباطی؛ استقلال صدرنشین شد، پیکان بنزین سوپر زد!

گزارش ویژه/ تغییرات جدول بعد از حکم کمیته انضباطی؛ استقلال صدرنشین شد، پیکان بنزین سوپر زد!

پایگاه خبری فوتبالی- تکلیف جدول لیگ برتر بعد از اعلام رای پرونده اریک بایناما چه خواهد شد؟

به گزارش فوتبالی، دقایقی قبل کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال حکمش درباره مهاجم گابنی گل گهر را صادر کرد که مهمترین نکته آن تغییر نتایج سه بازی آن مقابل تیمهای استقلال، سپاهان و پیکان بود و گل گهر با حکم کمیته انضباطی، 0-3 در این سه بازی، بازنده اعلام شد. حکمی که البته در صورت غیرمجاز دانسته شدن بازیکن گل گهر، قابل پیش بینی بود.

با این حکم، گل گهر که پیش از این با 19 امتیاز در رده سوم جدول قرار داشت، حالا با کسر 7 امتیاز، 12 امتیازی شده است. این تیم مقابل استقلال مساوی کرده بود و به همین دلیل دو امتیاز را قبلا از دست داده بود و در بازی مقابل استقلال فقط یک امتیاز گرفته بود. پس باشگاه استقلال با حکم کمیته انضباطی دو امتیاز گرفت تا امتیازش به 20 برسد. سپاهان و پیکان هم که به گل گهر باخته بودند، سه امتیاز گرفتند و حالا سپاهان هم با استقلال هم امتیاز شده و به رده دوم رسیده است. 

جدول لیگ قبل از اعلام حکم کمیته انضباطی

گل گهر که پیش از این، 14 گل زده داشت، حالا 5 گل را از دست داده تا تعداد گلهای زده‌اش به عدد 9 کاهش پیدا کند ضمن آنکه گلهای خورده این تیم از 7 به 14( گل گهر 2 گل از سپاهان خورده بود) تغییر کرده تا تفاضل گل این تیم منفی 5 باشد و وضعیت عجیبی پیدا کند. گل گهر که مدعی قهرمانی نیم فصل و حتی فصل هم نشان می دهد با این شوک به رده هشتم سقوط می کند تا اختلافش با بالای جدول به 10 امتیاز برسد. 

جدول لیگ بعد از اعمال تغییرات

همانطور که گفته شد، گل گهر از رده سوم تا رده هشتم جدول سقوط کرد و حالا باید دید این تیم با این شوک چه خواهد کرد. از طرف دیگر استقلال دو امتیاز و سپاهان هم با گرفتن سه امتیاز، 22 امتیازی شدند و اگر چه سپاهان تفاضل گل بهتری به نسبت استقلال دارد اما استقلال به خاطر پیروزی در بازی رودرو مقابل سپاهان و قوانین جدید فدراسیون فوتبال که در صورت بازی کردن دو تیم مقابل یکدیگر قانون تفاضل گل اعمال نمی شود، صدرنشین لیگ است.پیکان هم که در تونل وحشت لیگ قرار گرفته بود و دو بازی سخت مقابل استقلال و پرسپولیس را باخته بود، حالا سه امتیاز گرفت تا بنزین سوپر بزند و 15 امتیازی شود و به رده هفتم جدول برسد.

نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که باشگاه گل گهر مطمئنا به کمیته استیناف شکایت می برند اما با توجه به ادله ای که در حکم کمیته انضباطی وجود دارد، عوض شدن رای بعید به نظر می رسد، باید دید که باشگاه گل گهر در صورت تایید حکم توسط کمیته استیناف، به دادگاه کاس شکایت خواهد برد یا نه. 

1984