نایب رئیس یوفا تائید کرد: حضور تیم‌های آمریکای جنوبی در لیگ ملت‌های اروپا

نایب رئیس یوفا تائید کرد: حضور تیم‌های آمریکای جنوبی در لیگ ملت‌های اروپا

پایگاه خبری فوتبالی - از سال 2024 تیم‌های منطقه آمریکای جنوبی اجازه حضور در لیگ ملت‌های اروپا خواهند داشت.

به گزارش فوتبالی، پس از جلسه بونیک نایب رئیس یوفا با رئیس فدراسیون آمریکای جنوبی، قرار بر این شد تا از سال 2024، 10 تیم از منطقه آمریکای جنوبی در رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا حضور پیدا کنند. تورنمنت لیگ ملت‌ها برای اولین بار در سال 2018 برگزار شد و در آن 55 تیم به رقابت می‌پردازند و حالا تیم‌هایی همچون برزیل، آرژانتین و اروگوئه نیز به این مسابقات اضافه خواهند شد. 

به نقل از سایت گل، بونیک نایب رئیس یوفا در این باره به خبرنگاران گفت: "از سال 2024 تیم‌های آمریکای جنوبی به لیگ ملت‌ها اضافه خواهند شد. هنوز نمی‌دانیم که با چه فرمولی و یا چه فرمی قرار است بازی‌ها را برگزار کنیم. ما یک قرارداد همکاری با فدراسیون آمریکای جنوبی (کونمبول) امضا کردیم و از سال 2024 این تیم‌ها در لیگ ملت‌ها بازی خواهند کرد." 

بونیک همچنین در ادامه اضافه کرد که 6 تیم از کونمبول راهی لیگ A خواهند شد و دیگر 4 تیم به گروه B خواهند رفت. احتمال می‌رود که این تورنمنت نیز در قاره اروپا برگزار شود تا مسافت تیم‌ها کاهش پیدا کند. یوفا و فدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی از جمله کسانی بودند که با نظریه فیفا راجع به برگزاری بیشتر جام‌ جهانی مخالفت کردند. 

4416