ملیت جدید و غیرمنتظره بازیکن سابق لیورپول: سیرالئون

ملیت جدید و غیرمنتظره بازیکن سابق لیورپول: سیرالئون

پایگاه خبری فوتبالی - استیون کالکر بازیکن اسبق تیم ملی انگلیس تصمیم گرفت که تیم ملی خود را تغییر بدهد و با تایید یوفا از این به بعد برای تیم ملی سیرالئون بازی خواهد کرد.

به گزارش فوتبالی، بازیکن 29 ساله سابق تاتنهام و لیورپول قرار است که در جام ملتهای آفریقا برای سیرالئون بازی کند.کالکر با توجه به این که پدربزرگش اهل این کشور آفریقایی بوده تصمیم گرفت که ملیتش را تغییر بدهد.

توماس ددی رئیس فدراسیون فوتبال سیرالئون در مصاحبه با بی بی سی اسپورت آفریقا گفت:" تایید می کنم که فیفا مجوز حضور کالکر در تیم ملی سیرالئون را صادر کرده است."

این بازیکن در سال 2012 برای تیم ملی انگلیس در دیداری دوستانه مقابل سوئد بازی کرده بود اما با قوانین جدید فیفا توانست ملیت خود را تغییر بدهد. کالکر در آن بازی برای انگلیس گلزنی کرد اما سوئد با نتیجه چهار بر دو پیروز شد که یکی از گلهای بازی مربوط به گل تماشایی و قیچی برگردان زلاتان ابراهیموویچ بود که جایزه زیباترین گل سال را هم کسب کرد.

کالکر پیش از جام ملت های آفریقا 30 ساله خواهد شد. البته در حال حاضر شیوع گونه اومیکرون ویروس کرونا باعث شده تا ابهاماتی در مورد برگزاری یا عدم برگزاری مسابقات ایجاد شود. سیرالئون در مرحله گروهی باید به مصاف الجزایر، ساحل عاج و گینه استوایی برود. کالکر در حال حاضر در تیم گازیانتپ در لیگ ترکیه بازی می کند. او بین سالهای 2009 تا 2013 مجموعا هجده بازی برای تاتنهام داشته است. کالکر در سال 2016 به صورت قرضی از کوئینز پارک رنجرز به لیورپول ملحق شد اما فرصتی برای نشان دادن خودش پیدا نکرد.

4125